Kasvattajien oma ketju

Hiusten hoito ja kaikenlaiset hiushärpättimet
Avatar
Mena
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 3453
Liittynyt: 03 Syys 2006, 10:35

Vs: Kasvattajien oma ketju

Viesti Kirjoittaja Mena »

Voiko olla mahdollista että mun hius ei vaan kasva? Saan kasvatettua sen suorana just ja just bsl, kunnes on niin haperoa että on pakko leikata 4-5cm pois. Nyt kun on taas pahin haperohaituva leikattu niin hius on kiharana vähän yli olkapäiden. Masentavaa.
Vuhi
Pahatukkapäiväläinen
Pahatukkapäiväläinen
Viestit: 118
Liittynyt: 14 Tammi 2012, 18:07

Vs: Kasvattajien oma ketju

Viesti Kirjoittaja Vuhi »

Minäkin tässä olen ajatellut taas kasvattaa hiuksia tuonne alaselkään asti mitä ne oli joskus 18v ja on vähän ylikin ollut (istuin hiusteni päällä). Mahtaako onnistua vielä näin 27v? Parikymppisenä leikkasin bsl mittaan kyllästyttyäni. Kauankohan siinä mahtaa kestää.. :-\
Mir
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 650
Liittynyt: 22 Loka 2007, 17:01

Vs: Kasvattajien oma ketju

Viesti Kirjoittaja Mir »

Mulla on hiukan samanlainen tavoite! Mulla oli parikymppisenä lanteille asti tukka ja jossain vaiheessa napsaisin sen olkapäille. Nyt tekisi mieli 28-vuotiaana kokeilla mihin asti se tukka enää jaksaa kasvaa. ;D Jos keskimäärin hius kasvaa kuukaudessa 1 cm niin vuodessa saisi noin 12 senttiä, riippuen tietty omasta kasvuvauhdista.
1c F i
Oma väri saavutettu, pituus kainaloihin.
Luomushampoot ja co-pesut <3
piste
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 523
Liittynyt: 16 Joulu 2012, 10:53

Vs: Kasvattajien oma ketju

Viesti Kirjoittaja piste »

9. luokalla leikkasin siilin viimeistä kertaa, nyt oon lukiossa kolmatta vuotta ja tukka on about BSL (ehkä pari mm vajaa). Välissä en leikkaillut hirveästi, säilytin pituuserot aika kauan ja kahdessa osassa leikattiin pois. Latvatrimmauksessa oon käynyt 2 krt, välissä vuosi. :O Kasvu on tosiaan ollut hidasta. Nyt tässä pituudessa alkaa vähän kyllästyttää epäkäytännöllisyys. Tarkoitushan oli kokeilla, missä vaiheessa alkaa tökkiä tai kasvu loppuu. Heittämällä pisin tukka joka mulla on ikinä ollut.

Ehkä lempipituus oli sellainen semilyhyt jonka sai kaiken helposti nutturalle. Nykyään se on ihan arpapeliä, onnistuuko nuttura, eikä vanha tekniikka enää toimi. Toisaalta letit on sitä kivempia mitä pidempi tukka.

Katsotaan mihin asti vielä jaksan kokeilua. Kenties tukka lähtee ylioppilasjuhlan jälkeen :D
Memmuuh
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 2670
Liittynyt: 25 Kesä 2007, 00:11

Vs: Kasvattajien oma ketju

Viesti Kirjoittaja Memmuuh »

Mena kirjoitti: Voiko olla mahdollista että mun hius ei vaan kasva? Saan kasvatettua sen suorana just ja just bsl, kunnes on niin haperoa että on pakko leikata 4-5cm pois. Nyt kun on taas pahin haperohaituva leikattu niin hius on kiharana vähän yli olkapäiden. Masentavaa.
Ei ne välttämättä kasva sitä pidemmiksi. Yksi hius pysyy päässä yleensä 4-8 vuotta (aktiivinen kasvuvaihe yleensä vähintään kolme vuotta) , ja jos kasvua tulee 1cm/kk, niin yhden hiuksen maksimipituus olisi esim. neljään aktiiviseen vuoteen 48cm kun se sitten tippuu pois. Omia hiuksiani en ole saanut aikoinaan kasvatettua bsl-pituutta pidemmiksi.
3b F ii
Mir
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 650
Liittynyt: 22 Loka 2007, 17:01

Vs: Kasvattajien oma ketju

Viesti Kirjoittaja Mir »

Ei oo totta, pari viestiä ylempänä oon vajaa puoli vuotta sitten pohdiskellut pitkäksi kasvatusta, mutta näköjään unohdin asian tyystin, koska tässä välissä taas leikkautin reuhkan pitkäksi polkaksi. ::) Ja nyt sitten ehkä hiukan jopa kaduttaa, on jo ikävä sellaista bsl-pituista tukkaa, joka oli ehtinyt kasvaa. Noh, laitoin iHerbistä tilaukseen D-vitamiinin kylkeen tukalle myös avuiksi tabuja, josko tulis edes jotain lumevaikutusta. ;D
1c F i
Oma väri saavutettu, pituus kainaloihin.
Luomushampoot ja co-pesut <3
Xhex0879
Pahatukkapäiväläinen
Pahatukkapäiväläinen
Viestit: 99
Liittynyt: 14 Elo 2017, 12:51

Vs: Kasvattajien oma ketju

Viesti Kirjoittaja Xhex0879 »

Hiukset vihdoin vyötärö mitassa, katsotaan kuinka pitkäksi nämä vielä kasvaa.
Vyötäröpituus, hennalla värjäystä vuodesta 2014
Anamaria
Pahatukkapäiväläinen
Pahatukkapäiväläinen
Viestit: 67
Liittynyt: 09 Touko 2015, 14:41

Vs: Kasvattajien oma ketju

Viesti Kirjoittaja Anamaria »

Onko hiuksilla jokin geeneissä määrätty maksimipituus, jota ei voi ohittaa?
Memmuuh
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 2670
Liittynyt: 25 Kesä 2007, 00:11

Vs: Kasvattajien oma ketju

Viesti Kirjoittaja Memmuuh »

^ Tavallaan on joo. Kaikilla on geeneissä määrätty hiusten kasvukauden pituus, eli hiukset ei kasva pidemmiksi kun mitä ne siinä tietyssä ajassa kerkeää kasvamaan. Siihen pituuskasvun nopeuteen tosin pystyy vähän vaikuttamaan ravintoaineilla. Näin minä olen asian ymmärtänyt.

Kasvukausi on keskimäärin 3-4 vuotta ja jos hius kasvaa 1 cm kuukaudessa niin tällaisessa tapauksessa yksittäisen hiuksen maksimipituus on 36-48cm. Toki sen kasvukauden pituus voi olla jotain muutakin, samoin kasvunopeus.
3b F ii
Anamaria
Pahatukkapäiväläinen
Pahatukkapäiväläinen
Viestit: 67
Liittynyt: 09 Touko 2015, 14:41

Vs: Kasvattajien oma ketju

Viesti Kirjoittaja Anamaria »

Kiitos vastauksesta :D

Sitten kysyisin vauvahiuksista. Saako niitä millään napilla tai seerumilla kasvamaan pidemmiksi?
enna
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 1030
Liittynyt: 30 Tammi 2011, 20:16

Vs: Kasvattajien oma ketju

Viesti Kirjoittaja enna »

^Jotkut väittää biotiinin auttavan. Mulla ei noita "vauvahiuksia" ihan hirveästi ole ja viimeisimmästä biotiinikuuristakin on jo varmasti useita vuosia, joten omakohtaisia kokemuksia mulla ei ole antaa :D myös MSM-jauhe saattaa auttaa.
bast
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 1561
Liittynyt: 10 Helmi 2007, 13:12

Vs: Kasvattajien oma ketju

Viesti Kirjoittaja bast »

Anamaria kirjoitti: Kiitos vastauksesta :D

Sitten kysyisin vauvahiuksista. Saako niitä millään napilla tai seerumilla kasvamaan pidemmiksi?


Siis kasvaahan ne, mutta tilalle tulee kokoajan uusia. Lisäravinteet voi jopa lisätä niitä jos uutta alkaa puskemaan kovempaan tahtiin.
Iherb ensitilaajan $5-10 alennus koodilla ITI977
kuskus
Pahatukkapäiväläinen
Pahatukkapäiväläinen
Viestit: 145
Liittynyt: 06 Syys 2018, 20:26

Vs: Kasvattajien oma ketju

Viesti Kirjoittaja kuskus »

Mulla ainakin vauvahiusten määrä näytti lisääntyvän, kun söin biotiinia. Aiemmin ne oli melko huomaamattomat haivenet, mutta biotiinin ansiosta ne kasvoivat vahvemmiksi ja pidemmiksi, mutteivät kuitenkaan koskaan niin pitkiksi, että olisivat ylttäneet kiinni esim. korkeaan ponnariin. Eli tuloksena oli pystyssä töröttävät sarvet otsan molemmin puolin&nbsp; >:D
2abc M ii häntäluupituus, ruskeista hiuksista hennattu kettutukka
Memmuuh
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 2670
Liittynyt: 25 Kesä 2007, 00:11

Vs: Kasvattajien oma ketju

Viesti Kirjoittaja Memmuuh »

Auttaisikohan biotiini minulla vauvahaiveniin, kun ne nyt on juurikin tuollaiset mitä kuskus kuvaili...&nbsp; ::)

Minulla on niitä niskassa ja ohimoilla ja ne kasvavat noin 5-15cm pituisiksi, mutta eivät sitä enempää. Ovat siis kovin erimittaisia keskenään.

Millaisella annoksella biotiinia tulisi ottaa, että vaikuttaa selvästi hiusten kasvuun, muistaakseni annoksen tulisi olla melko suuri?
Viimeksi muokannut Memmuuh, 10 Loka 2020, 09:11. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
3b F ii
enna
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 1030
Liittynyt: 30 Tammi 2011, 20:16

Vs: Kasvattajien oma ketju

Viesti Kirjoittaja enna »

^Nojoo, taitaa olla noissa "tukkalisissä" ainakin se 5 mg biotiinia, vrt. jossain perus vitamiinilisissä biotiinia kymmeniä tai satoja mikrogrammoja. Eli kovin pienellä annostuksella tuskin mitään silmillä havaittavaa muutosta saa aikaan.
Vastaa Viestiin