CO-pesu

Hiusten hoito ja kaikenlaiset hiushärpättimet
enna
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 1030
Liittynyt: 30 Tammi 2011, 20:16

Vs: CO-pesu

Viesti Kirjoittaja enna »

^CO-pesu toimii varmaan loistavasti päivittäisessä rutiinissa, monet kuitenkin kokevat sen jokseenkin hellävaraisemmaksi kuin tavallisen shampoopesun.

Minä en ole hyvistä kokemuksistakaan huolimatta saanut co-pesua säännöllistettyä. Voisin kokeilla sitä sillä XZ:n uudella energisoiva hedelmä -ha:lla. Sen koostumus ei ole niin kermaisaa, joten se voisi levittyä ja toimia hyvin.
Eleven
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 771
Liittynyt: 21 Tammi 2006, 20:22

Vs: CO-pesu

Viesti Kirjoittaja Eleven »

Silloin kun olen tehnyt säännöllisesti CO-pesuja, olen käyttänyt siihen juurikin XZ-hoitoaineita. Niissä on tosiaan hyvä koostumus eikä niin kamalasti hiuksiin jääviä ainesosia, joten ne peseytyvät helposti pois.
Once you compare the sorrow of real life to the joy of an imaginary one, you will never want to live again - only to dream forever.
enna
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 1030
Liittynyt: 30 Tammi 2011, 20:16

Vs: CO-pesu

Viesti Kirjoittaja enna »

^Niin minäkin, en muista käyttäneeni muiden merkkien hoitsikoita CO-pesuissa ollenkaan. Kokeilin nyt tuolla energisoiva hedelmä ha:lla, ja sen koostumus sopi tarkoitukseen ihan odotettua paremmin. Pesutulos oli hyvä ja kaikin puolin ihan onnistunut.
aurinkoinen_murmeli

Vs: CO-pesu

Viesti Kirjoittaja aurinkoinen_murmeli »

Mulla on jo pidemmän aikaa ollut tarkotuksena testata co-pesua- Eilen sitten tylsyyksissäni päätin laittaa menetelmän todelliseen testiin. Hiukset olivat todella likaiset, niissä oli lakkaa, hiuspuuteria ja kuivashampoota, sekä edellisestä öljymuhittelusta hiuksiin jäänyttä kookosöljyä. En vieläkään voi uskoa,kuinka puhtaat ja ilmavat hiuksista tuli! Ihan käsittämätöntä. Tosin latvat ois ehkä kaivannu vielä hoitoaineen (mikä tuntuu vähän hassulta, kun niissä oli yli 5 minuuttia hirvee määrä hoitsikkaa vaikuttamassa). Tämä varmasti tulee säännölliseen käyttöön.

Käytin xz:n vanilja-cafe hoitsikkaa, joka muuten tuoksuu ihan syötävän hyvältä! :D
Aivina
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 606
Liittynyt: 02 Tammi 2015, 09:34

Vs: CO-pesu

Viesti Kirjoittaja Aivina »

^ Kantsii ehkä pitää sitä hoitoainetta vielä pidempään päässä. Minä pidän usein puoli tuntia-tunninkin.
Ja sitten kun hifistelemään lähtee, niin latvoihin voi laittaa enemmän hoitoainetta tai jopa eri hoitoainetta. Itse käytän muuhun päähän hieman lailennettua hoitoainetta, mutta latvoihin laimentamatonta. Joskus laitan latvoihin myös Alba botanican Minute mask-tehohoitoa.
Pesun jälkeen laitan jätettävää hoitoainetta ihan normaalisti ja tilanteen mukaan hiusten kuivuttua vielä jojobaöljyä latvoihin.
aurinkoinen_murmeli

Vs: CO-pesu

Viesti Kirjoittaja aurinkoinen_murmeli »

Pesun kannalta tuo 5 minuuttia tuntui olevan tosi likaiseen tukkaankin  oikein riittävä, joten ajattelin seuraavaksi kokeilla vähän lyhyemmälläkin vaikutusajalla. Latvoille tehohoidot sitten erikseen. Arkikäytössä tuo 5 minuutin vaikutusaikakin alkaa olla aika pitkä, kun normaalipesuun menee aikaa noin 2 minuuttia ja tuolla tavalla melkeen 10 :D Tuo kyseinen hoitsikka oli ihan uusi hankinta, joten voi olla, ettei se ole muutenkaan tarpeeksi hoitava käsitellylle latvalle, joten ajattelin seuraavalla kerralla laittaa co-pesun jälkeen latvoihin vielä erillisen hoitsikan.

Oon vaan edelleen ihan hämmentyny tästä. Miks en kokeillu jo paljo aikasemmin?  ;D Hiukset ei ainakaan näin kertakokeilun jäljiltä tunnu rasvottuvan shampoopesua nopeammin, ja hiukset on jotenkin helpommin käsiteltävät.
bubbs
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 1504
Liittynyt: 20 Marras 2013, 02:48

Vs: CO-pesu

Viesti Kirjoittaja bubbs »

^Ainut syy, miksi co-pesu ei ole mulla vakirutiineissa, on se, että tuo viitisen minuuttiakin tuntuu kohtuuttoman pitkältä ajalta suihkuhengailuun. Sen pidempää aikaa en ole edes harkinnut käyttäväni, tuossa ajassa on kyllä tullut puhdasta ja ilmavaa. Latvoihin laitan usein co-pestessä jotain naamiotyyppistä, kun sen pitkän viisiminuttisen siellä suihkussa hytisee kuitenkin, sama käyttää se aika hyödyksi kaikin tavoin.

Mulla uudelleenrasvottuminen co:lla on vähän shampoopesua nopeampaa, mutta se ei haittaa sillä tapaa, shampoo vie voiton vaan sen nopeutensa takia. Ja hintansa, toisaalta, co vie hoitsikkaa niin hillittömästi.
Aivina
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 606
Liittynyt: 02 Tammi 2015, 09:34

Vs: CO-pesu

Viesti Kirjoittaja Aivina »

En minä missään suihkussa sitä puolta tuntiani hytise. Kastelen hiuksia käsienpesualtaan ääressä vaatteet päällä ja vetäisen sitten hoitoaineet ja suihkumyssyn päähän. Sitten menen katsomaan Youtubesta kissavideoita, tai tekemään työjuttuja, opiskelemaan Duolingolla ruotsia tai kuluttamaan jollain muulla tapaa sen puoli tuntia.
Vasta sitten riisun vaatteet ja menen suihkuun, jossa ei mene yhtään sen kauempaa kuin perus-suihkussakäynnissäkään.
kleio
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 2017
Liittynyt: 17 Marras 2008, 19:13

Vs: CO-pesu

Viesti Kirjoittaja kleio »

Itselle riittää co-pesussa minuutti. Hieron sen päähän huolellisesti, annan olla minuutin, kun samalla saippuoin muun vartalon ja sitten vain huuhtelu. En ainakaan omassa päässä huomaa mitään eroa minuutin ja viiden minuutin vaikutusajalla.
Iherbin alennuskoodi ensitilaajalle KOR084. Vitacostin 10$ alennuskoodi ensimmäistä kertaa tilaavalle: http://goo.gl/YZ3A3v
helmikuu
Pahatukkapäiväläinen
Pahatukkapäiväläinen
Viestit: 74
Liittynyt: 15 Heinä 2014, 11:03

Vs: CO-pesu

Viesti Kirjoittaja helmikuu »

Mäkään en ole CO-pesussa antanut hoitoaineen sen kummemmin muhia päässä, sen aikaa kun saippuoin kropan, sheivaan tms. Hyvä tulos on tullut tälläkin metodilla, en ole edes kokeillut pitkää muhitusaikaa.
Monty
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 581
Liittynyt: 19 Heinä 2012, 12:10

Vs: CO-pesu

Viesti Kirjoittaja Monty »

Ääni myös "pikapesulle" :) CO-pesu mielestäni jopa nopeuttaa aamutukanpesua kun ei tarvitse lutrata kahdella aineella (mulla on hieno taktiikka jossa kumarrun suihkun hanapään alle pesemään pelkkää tukkaa, tällä keinolla onnistuu tukanpesu jopa vaatteet päällä (ilman sukkia tietty) ja tarvittaessa meikit naamassa, eikä inhaa hoitoainelirua valu pitkin selkää.
Suosikit: XZ Niittyvilla hoitis, Body Shop Aloe vera putsari & voiteet, Paula's Choice BHA:t
bubbs
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 1504
Liittynyt: 20 Marras 2013, 02:48

Vs: CO-pesu

Viesti Kirjoittaja bubbs »

Tästä on varmaan mainintoja pitkin ketjua, mutta minkälaisessa suhteessa teillä co-rutiinisilla on co-pesujen ja shampoopesujen rytmi? Mä oon co-pessyt nyt 3 päivää putkeen, tukka tuntuu hyvältä ja päänahka on poikkeuksellisen rauhallinen, mutta harkitsen silti katkaisevani putken tänään. Jotenkin ei vaan mieli tahdo hyväksyä, että shampootta voi olla näin kauan.. Yleensä shampoopesen joka toinen päivä, mutta toisena päivänä päänahka jo kutiaa ja päivittäinen pesutahti olisi päänahalleni selkeästi mieleisempi. Toisin kuin hiuksille - yleensä hiukseni lakkaavat pörröttämästä ja alkavat näyttää hyvältä vasta siinä kohtaa, kun päänahka jo vaatii pesua.
EllaBella
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 836
Liittynyt: 11 Tammi 2010, 09:44

Vs: CO-pesu

Viesti Kirjoittaja EllaBella »

Aion kokeilla nyt käyttää co-pesua  niin pitkään kuin kykenen. Aseistuksinani on Neutral, jota jo ostinkin kolme pulloa varally. Yksi xz suklaa-vaniilja sen piroctonen takia, muutoin en siedä tuota sen hajua.
Muutama purkki olisi haettava Herbinan Luonnonhajoavaa, joka oli muuten yllättävän hyvä. Tuloksia odotellessa. Olen jo kaksi viimeistä päivää pessyt vain hoitsikalla. Saapa nähdä miten mun käy..
Luonnonkiharat. Vyötäröpituus, 3b-c, iii.
elly
Yleisvalvoja
Yleisvalvoja
Viestit: 1097
Liittynyt: 20 Helmi 2012, 21:43

Vs: CO-pesu

Viesti Kirjoittaja elly »

Mä en tiedä miten virallisesti saa tai kuuluisi CO-pesun ja shampoopesun kanssa vuorotella. Itse kuitenkin olen vetänyt CO-pesulla todella pitkiä aikoja putkeen, kun yhtenä talvena päänahka ei kestänyt ollenkaan shampoopesuja. Minkäänlaisia negatiivisia vaikutuksia en tuona ajanjaksona huomannut. Itse käytän kuitenkin melko vähän muotoilutuotteita, eli shampoopesun tarve voi olla sen myötä vähäisempi.
Triina
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 5448
Liittynyt: 08 Huhti 2006, 20:56

Vs: CO-pesu

Viesti Kirjoittaja Triina »

Itse pesen co:lla aika satunnaisesti, lähinnä silloin kun hiukset ovat suht puhtaat vielä ja jos aikaa ei ole paljoa. Co-pesulla saa niin paljon nopeammin kosteutetun, hoidetun tuloksen, kuin tavanomaisella pesulla, jolloin hoitoaineen pitää vaikuttaa pitempään. En siis yleensä muhittele hoitoainetta ennen emulgointia, koska harvemmin tavoittelen sen erikoisempaa pesutulosta, kunhan säästän hiuksia vähän. Riittävän puhdasta yhden päivän tarpeisiin tulee silti.

Päänahkani on  rasvoittuva ja joka tapauksessa joudun usein pesemään sitä. Käytän myös muotoilutuotteita runsaasti.
Vastaa Viestiin