Kotivärjäyskeskustelu ja -kysymykset

Keskustelua hiusväreistä, värjäämistekniikoista, kaikesta asiaan kuuluvasta
Lila
Ylläpitäjä
Ylläpitäjä
Viestit: 4933
Liittynyt: 01 Huhti 2008, 11:07

Vs: Kotivärjäyskeskustelu ja -kysymykset

Viesti Kirjoittaja Lila »

Oma osuus on seiskaa, mutta pituudet minulla oli vaalennettu, ehkä jonnekin ysitasolle. Eli sain pituuksia tummennettua kyllä ja värieroa tasattua tuollakin kivasti - ja vähän raikkaammin kun tällä tummemmalla. Mutta ei pysynyt riittävän hyvin tuo sävy pituuksissa.


Tein ison määrän aika rohkeita suoraväritaittoja sekä haalistelyita ennen tuota kestovärjäystä (lähtökohtanahan oli alunperin pinkin ja violetin kirjava tukka) ja tuloksena noista aikaisemmista oli melkoisen viileänsävyinen ja luonnollinen vaalea, joten värin taittokyvystä en osaa kauheasti sanoa mitään. Hentoista pinkkikuultoa oli vielä muutamassa osiossa ja kyllä ne nyt jonkin verran häivyttyivät.
2aFii, kaurapuuro. Pituus hartioiden ja BSL:n välissä, oma väri.
Tipi-72
Haiven
Haiven
Viestit: 12
Liittynyt: 04 Kesä 2015, 11:49

Vs: Kotivärjäyskeskustelu ja -kysymykset

Viesti Kirjoittaja Tipi-72 »

Ihmettelen täällä,ettämitähän väriä sitäpäähänsä lykkäisi. Olen nyt saanut epäonnisen kampaajareissun jälkeen haalisteltua hiuksia aika lailla. Tuo persikkainen sävy ei oikein tahdo enempää haalistua ja hiukset ovat nyt osittain 10 ja 9 väliltä ja pieniä persikkaisia osioita (jotka vaan ei lähde) on muutamissa kohdissa. Nuo on taas jotain 9 ja 8 väliltä. Olisko kellään ehdottaa väriä, kun vaaleana haluaisin pysyä? värinpoistoa en nyt tähän kohti enään halua, niitä on kampaajan toimesta tehty 2 . Pari vaalennuspesua olen tehnyt joten nyt lepuutellaan  :)

No olin malttamaton ja nyt on päässä sama väri johon aina tunnun turvautuvan näissä vaaleaksi muuntumisissani. Loreal casting creme gloss 1021. En tiedä miksi aina tuon otan, en osaa sanoa onko se nyt niin hirveän hyvä taitoltaan, mutta tasoittaa sävyä kyllä. Tuntuu kyllä vähän kirvelevän päänahkaa. en muista että näin olisi ennen käynyt. Tosiaan olen tällä moneen kertaan blondauksen jälkeen väriä taittanut/tasoittanut, että kai se sitten on ollut hyvä :)
Viimeksi muokannut Tipi-72, 11 Loka 2016, 09:49. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Aaa
Pahatukkapäiväläinen
Pahatukkapäiväläinen
Viestit: 63
Liittynyt: 12 Kesä 2016, 09:56

Vs: Kotivärjäyskeskustelu ja -kysymykset

Viesti Kirjoittaja Aaa »

Iiiik, en tiiä menikö värjäilyt aivan reisille  :# (tukka vielä märkänä, ootan, että kuivuu kokonaan)

Olen yrittänyt taittaa punaisuutta hiuksista, ja nyt toiseen kertaan värjäsin Loreal Excellence 8.1:llä. Tätä ennen tein paripäivää sitten  reilun tunnin askorbiinihappomuhittelun. No, ekasta värjäyskerrasta viisastuneena pidin latvoissa väriä 35min (10min levitys) ja sitten juureen laitoin vaan 15minsaksi (5min levitys), koska viime kerralla juuret 30minsalla oli siinä ja siinä, onko mummot (ja taas testiraidalla vain 30min latvoissa ei tehnyt mitään).

No, nyt tosiaan vielä osittain märkänä tukka näyttää ihan harmaalle  :(. Tosin en tiiä, onko vaan siitä, kun olen tottunut itteäni viimiset 6 vuotta kattomaan punapäänä, niin kaikki ehkä näyttää harmaalle siihen verrattuna  ;D.

Viime kerralla väri myös hävisi aika tehokkaasti pesujen myötä viemäriin, että pitää miettiä, meenkö heti pesee hiukset uudestaan, vai jätänkö esim. aamuun...
Aaa
Pahatukkapäiväläinen
Pahatukkapäiväläinen
Viestit: 63
Liittynyt: 12 Kesä 2016, 09:56

Vs: Kotivärjäyskeskustelu ja -kysymykset

Viesti Kirjoittaja Aaa »

...No pesin sitten aamulla hiukset, varmuudeksi kolmesti  ::). Pahin (vihertävän?)harmaus onneksi lähti, ja nyt ainakin vielä toistaiseksi latvat ovat ruskeahkot, vaikkakin punaisuus vähän koittaa kuultaa läpi. Katsotaan, montako pesua väri tällä kertaa kestää päässä.
SC
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 483
Liittynyt: 24 Kesä 2009, 11:06

Vs: Kotivärjäyskeskustelu ja -kysymykset

Viesti Kirjoittaja SC »

Osaako joku selventää, että mistä se vihreys tulee?

Laitoin 8-9 tason värinpoistojen jäljiltä keltaiseen hiukseen vanhan tutun Garnier Belle Color 111 tuhkanvaalean hiusvärin ja jo levittäessä hiuksiin näytti ilmestyvän erikoinen vihreän sävy. Ei mitenkään läpitunkeva, mutta hämmentävä kun en ole ennen saanut tuollaista aikaiseksi kuin indigoa poistaessani.

Pesen myös tänään hiukset ja toivon, että osa vihreydestä lähtisi pois. Sinänsä se ei näy pahasti tuhkaisuuden lomasta ja on se keltaista tukkaa parempi, mutta ihmettelen vain.

Lähdin Elean mustasta, tein muutamia värinpoistoja (Elea, Loreal Blondissimes Preference Extreme Platinum) ja laitoin ennen tuota 111 väriä Vidal Sassoon Salonist™ 10/0 Lightest Neutral Blonde värin, joka ei kyllä tehnyt mielestäni hiuksille mitään.
1aFMii, kasvatus käynnissä
<3 TT, vauvashampoo, kookosöljy
Aaa
Pahatukkapäiväläinen
Pahatukkapäiväläinen
Viestit: 63
Liittynyt: 12 Kesä 2016, 09:56

Vs: Kotivärjäyskeskustelu ja -kysymykset

Viesti Kirjoittaja Aaa »

^tämmöiseen törmäsin äsken

http://www.lily.fi/blogit/saara-sarvas/ ... aminen-101 :
"Jos ja kun se hiukselle elintärkeä suomukerros on kerran hajotettu, ei sitä niin vaan korjata. Tämä aiheuttaa kaikenlaisia ongelmia, alkaen hiusten katkeilusta, takkuuntumisesta, latvojen kuivuudesta jne. jne.
Värjääjälle tämä muodostuu ongelmaksi, kun hiukseen pitäisi saada kestävä väri. Kun ne aiemmin mainitsemani pienet pigmentit hapettuvat hiukseen, on oletuksena se, että ehjä suomukerros myös pitää ne siellä. Jos suomukerros on vaurioitunut, pigmentit huuhtoutuvat rikkonaisista kohdista pihalle ja hiusväri haalistuu nopeasti.
Tästä johtuu vaaleiden hiusten kellastuminen (viileät pigmentit ovat kooltaan pienimpiä) ja tummien hiusten vihertyminen."
elly
Yleisvalvoja
Yleisvalvoja
Viestit: 1097
Liittynyt: 20 Helmi 2012, 21:43

Vs: Kotivärjäyskeskustelu ja -kysymykset

Viesti Kirjoittaja elly »

Haluan tummentaa hieman oman väristä (tummanvaalea/keskivaalea) hiuksistoani Goldwellin Soft Colorilla, mikä tarttuu aiempien kokemuksieni mukaan hyvin mun tukkaan. Oon käyttänyt sävyä 6B, joka on liian punertava mun makuun, minkä vuoksi nyt on tavoitteena syventää omaa väriä luonnolliseen vaaleanruskeaan. Suunnittelin käyttäväni tähän 6N-sävyä. Vetääkö nämä neutraalit sävyt helposti liian tummiksi, vai olisiko turvallisempi valinta ottaa 7N?
Kristiina
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 1234
Liittynyt: 02 Heinä 2011, 12:53

Vs: Kotivärjäyskeskustelu ja -kysymykset

Viesti Kirjoittaja Kristiina »

elly kirjoitti: Haluan tummentaa hieman oman väristä (tummanvaalea/keskivaalea) hiuksistoani Goldwellin Soft Colorilla, mikä tarttuu aiempien kokemuksieni mukaan hyvin mun tukkaan. Oon käyttänyt sävyä 6B, joka on liian punertava mun makuun, minkä vuoksi nyt on tavoitteena syventää omaa väriä luonnolliseen vaaleanruskeaan. Suunnittelin käyttäväni tähän 6N-sävyä. Vetääkö nämä neutraalit sävyt helposti liian tummiksi, vai olisiko turvallisempi valinta ottaa 7N?
Oman väriseen hiukseen nuo sävytevaahdot tuskin tarttuvat kunnolla, joten liian tummasta tuloksesta en olisi huolissani. Valitsisin 6N-sävyn. Minulla on molemmat, ja molemmat ovat kauniita sävyjä, mutta värjättyyn, kuivaan ja käsiteltyyn hiukseen 7N tuo tarpeeksi tummuutta (riippuen tietenkin, mitä tavoittelee.)
elly
Yleisvalvoja
Yleisvalvoja
Viestit: 1097
Liittynyt: 20 Helmi 2012, 21:43

Vs: Kotivärjäyskeskustelu ja -kysymykset

Viesti Kirjoittaja elly »

^ Mun kokemukset tuosta 6B:n hyvästä tarttumisesta on nimenomaan omaan väriseen hiukseen. Neutraalit sävyt voivat toki käyttäytyä eri tavalla kuin tuo 6B, jossa on aika paljon punaista mukana. Kiitos vastauksestasi, pitääpä laittaa tilaukseen. :)
Kristiina
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 1234
Liittynyt: 02 Heinä 2011, 12:53

Vs: Kotivärjäyskeskustelu ja -kysymykset

Viesti Kirjoittaja Kristiina »

^Onpa kiva kuulla, että tarttuvat oman väriseen hiukseen. Pigmenttiä näissä suoraväreissä kyllä riittää, on tullut huomattua. :D
Toivottavasti tulee mieleisesi lopputulos, itse olen ainakin tykännyt todella paljon näistä 7N ja 6N väreistä- ovat niin luonnollisia, ilman punertavaa vivahdetta.
elly
Yleisvalvoja
Yleisvalvoja
Viestit: 1097
Liittynyt: 20 Helmi 2012, 21:43

Vs: Kotivärjäyskeskustelu ja -kysymykset

Viesti Kirjoittaja elly »

^ Nämä tarttuvat kyllä yllättävän hyvin oman väriseen hiukseen. Pigmenttiä on paljon ja lopputulos muistuttaa enemmän kesto- tai kevytvärillä värjättyä kuin muilla kokeilemillani suoraväreillä. Elumen on toinen kiinnostava suoraväri, mutten ole uskaltanut kokeilemaan, sillä pelkään etten pääse siitä haalistelemalla eroon. :D Ailahteleva mieleni haluaisi kokeilla myös 10P-sävyä ja katsoa saako sillä kauniin helmiäisen kiillon ilman sävymuutoksia. ::)
catjuska
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 2253
Liittynyt: 15 Kesä 2010, 15:15

Vs: Kotivärjäyskeskustelu ja -kysymykset

Viesti Kirjoittaja catjuska »

Tuota tuota. Värjäsin tuossa joku aika sitten Garnierin kestovärillä, muistaakseni väri oli tummanvaalea. Kuitenkin väristä tuli tummempi kuin oletin. Uskaltaisinkohan vaan vetää tähän roheasti päälle jonkun vaalean kestovärin?

Anteeksi kun nämä kuvaukset ovat niin ympäripyöreitä, en vaan muista millään mikä numero siinä paketin kyljessä oli enkä osaa oikein kuvailla tätä väriä päässäni muuten kuin "liian tumma". En tosin ties mikä väri olisi sopivan vaalea ja luonnollinen minulle, olen niin himputin kalpea possu.
"Sometimes it is better to light a flamethrower than curse the darkness." - Terry Pratchett
Avatar
Morrigan
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 1312
Liittynyt: 31 Maalis 2011, 21:00

Vs: Kotivärjäyskeskustelu ja -kysymykset

Viesti Kirjoittaja Morrigan »

^Ei kannata, se vaalea kestoväri ei tee lopputuloksesta vaaleampaa kuin mitä se sun värjätty pohja on. Kokeile askorbiinihappopesua?
BSL 2b F ii kuiva ja pörröinen. Iho kuiva ja herkästi punoittava.
catjuska
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 2253
Liittynyt: 15 Kesä 2010, 15:15

Vs: Kotivärjäyskeskustelu ja -kysymykset

Viesti Kirjoittaja catjuska »

Askorbiini on kyllä osoittautunut tehokkaaksi :) Pesen siis sillä, kiitos vinkistä ni ei tullu turhaa värjäyskertaa.
"Sometimes it is better to light a flamethrower than curse the darkness." - Terry Pratchett
Jewely
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 874
Liittynyt: 31 Touko 2012, 22:12

Vs: Kotivärjäyskeskustelu ja -kysymykset

Viesti Kirjoittaja Jewely »

Värjäsin hiukset Olia 7.40:lla ja oletin että se vain värjää tukkaa kuparisemmaksi eikä sinänsä tee mitään tummuusasteelle, niin se yllättävästi blondasi mun hiuksia ihan hulluna, juurista tuli vaalean keltaiset ja latvoista sellaiset vaalean keltaruskeat. Korjasin sitten tilannetta suoraväreillä, sekoitin kuparinpunaista ja jotain ruskeaa että saisin tukasta vähän tummemman niin muualle tuli oikein passeli väri, mutta juuret ovat aika kirkkaan oranssit. Mitä lätkäisisin tähän päälle kun haluaisin vähän kuparinruskeamman tukan ja hieman tummempi ei haittaisi? Kaupoista ei oikein löydy sopivaa väriä kun lähes kaikki 7.40-värit ovat niitä kirkkaan oransseja. Missä kaikki luonnolliset ginger-sävyt&nbsp; :'(
Vastaa Viestiin