Värikriisi :/

Keskustelua hiusväreistä, värjäämistekniikoista, kaikesta asiaan kuuluvasta
ainokainen

Vs: Värikriisi :/

Viesti Kirjoittaja ainokainen »

Voisit kokeilla myös KC Color Mask -sarjan sävyttäviä shampoita? Niilläkin saa taitettua omaa sävyä joko viileään tai lämpimään suuntaan, ja mikä parasta, sävy peseytyy parissa pesussa pois. Parhautta.
Jewely
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 874
Liittynyt: 31 Touko 2012, 22:12

Vs: Värikriisi :/

Viesti Kirjoittaja Jewely »

^Mulla on noista se Golden Copper ja pesinkin sillä sitten kokeilumielessä eilen ennen yövuoroa. Aikaisemmin kupareissa hiuksissa en huomannut sillä pesun jälkeen mitään eroa mutta nyt hiuksiin tuli selvästi sellainen kultainen sävy. Jopa ilmeisesti niin selvästi että illan ensimmäinen potilas kysyi että miten sun hiukset kiiltää noin kultaisesti :D Mutta edelleen on hirveän ristiriitainen tunne, tavallaan tuo oma (jo aika leveä) juurikasvu on kivan värinen, neutraali ja kai se nyt sopii mulle kun se kerran mun omasta päästä pukkaa ulos mutta kupariset hiukset on vaan niin paljon erityisemmät jotenkin ja rakastan vaan sitä väriä. Kehittelen siis vielä sopivaa suunnitelmaa.
wilma
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 2464
Liittynyt: 15 Touko 2008, 13:13

Vs: Värikriisi :/

Viesti Kirjoittaja wilma »

Jewely kirjoitti: Katsoin koneelta mun parin vuoden takaisia kännykkäkuvia niin mulla tuli itku (PMS meneillään) kun näin kuvia itsestäni kuparin värisissä hiuksissa. Jotka siis värjäsin ruskeiksi/ lähelle omaa väriä heinäkuussa. Mä aina hetken muka viihdyn omassa värissä kun se on niin luonnollinen ja helppo ja kiva kun ei tarvi värjätä jaada jaada kun sitten hetken päästä iskee hirveä identiteettikriisi ja haluan taas kuparit takaisin. Oon ollut punapää melkein yhdeksän vuotta ja oon jo hyväksynyt sen tosiasian että se on mun väri mutta kun en toisaalta haluaisi värjätä heti takaisinkaan. Tällä hetkellä vaan muutenkin vihaan tämänhetkistä hiusväriä kun tää on haalistunut liian vaaleaksi ja tää on edelleen liian kellertävä/ jossain valossa vihertävä. Tää on oudon värinen enkä osaa tehdä tälle mitään. Osaan käyttää vain kuparisia värejä. Mietin uskaltaisinko kokeilla tähän Poly Color 22, mutta pelottaa että se menee liian tummaksi. Pakko tälle tukalle jotain on tehdä, olen vain laiminlyönyt koko tukkaa viimeaikoina kun se vaan ei näytä hyvältä. Mietin sitäkin että jos värjäisin vain vähän kuparisemmaksi, sellaiseksi tosi luonnolliseksi jolloin sitä ei olisi niin työlästä ylläpitää. Olisi vain jotenkin mukavampaa että tykkäisi omasta tukastaan.
Onko raidoitus ihan hullu idea? Jos laitattaisit paljon pientä raitaa jotka olisivat väriltään just sellaiset mitä kuvailit lopussa, vain vähän kuparisemmat. Ylläpito olisi helppoa ja kun pohjalla tosiaan on se sun oma väri, niin raidoituksen jälkeen tuleva juurikasvu ei hyppää sieltä niin pahasti ja raidoitusvälit pysyy pitkinä.  :)
Jewely
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 874
Liittynyt: 31 Touko 2012, 22:12

Vs: Värikriisi :/

Viesti Kirjoittaja Jewely »

Raidat kävisi kyllä muuten mutta sitten täytyisi varmaan käydä kampaajalla, normaalisti värjäilen siis itse. En ole niin hyvä että laittaisin itse raitoja :D Mutta pidän mielessä jos menen kampaajalle jossain välissä! Mulla ei ole oikein hyvää vakikampaajaa, tai käyn kyllä leikkauttamassa aina samassa paikassa mutta sen paikan väreihin en ole ollut kovin tyytyväinen, olen kahdesti värjäyttänyt siellä ja toisella kerralla sain sellaisen aika mahonkisen värin ja toisella kerralla tumman kuparisen tyven ja kirkkaanpunaiset latvat jollain heidän uudella värjäävällä raita-aineella. Lopulta latvat olivat ihan kuivat ja vaaleanpunaiset.. Mutta sain suostuteltua äidin mulle värjäysapuriksi ja värjätään hiukset tänä iltana, en tosin ole vielä päättänyt millä mutta kuparia tulee joka tapauksessa :D Kiitos kaikille avusta, pidän todellakin nämä vinkit mielessä :)

Edit. En löytänyt Santea mistään joten värjättiin nyt ensialkuun tuolla Natural & Easylla, tuli tosi ihana strawberry blonde josta on hyvä jatkaa kasviväreillä ja sävytteillä :)
Viimeksi muokannut Jewely, 09 Syys 2016, 18:18. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Aaa
Pahatukkapäiväläinen
Pahatukkapäiväläinen
Viestit: 63
Liittynyt: 12 Kesä 2016, 09:56

Vs: Värikriisi :/

Viesti Kirjoittaja Aaa »

^mikä sävy sulla oli käytössä?
Jewely
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 874
Liittynyt: 31 Touko 2012, 22:12

Vs: Värikriisi :/

Viesti Kirjoittaja Jewely »

Mulla oli 546 ja nuo Natural & Easyn sävyt ei tosiaan noudata sitä tavallista värinumerointia vaan kaikki on 5-alkuisia. Tuota sävyä en ole muistaakseni Suomen puolella nähnyt ainakaan aikaisemmin, olen ostanut tuon joskus keväällä Ruotsin puolelta. Tää sävy ei ainakaan mulla vetänyt yhtään tummaksi, vaan jäi vaaleammaksi mitä odotin. Ei ole myöskään mitenkään huomattavan kupari vaan lähinnä sellainen kultakuparinen, sävyasteikolla ehkä 8.34 tai 7.34.
catjuska
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 2253
Liittynyt: 15 Kesä 2010, 15:15

Vs: Värikriisi :/

Viesti Kirjoittaja catjuska »

MAYDAY!!! Innostuttiin eilen värjäämään mun hiukset punaisiksi Garnierin 6.60 purkilla, mutta en tuntenut oloani hyväksi siinä värissä. Yritettiin jollain vaaleammalla värillä vaalentaa sitä, mutta kyseinen hiusväri ei sisältänyt ammoniakkia ja siksi ei vissiin tehnyt värille mitään.

Onko mitään mahdollisuutta saada tämä punainen pois ilman et värjää tummemmaksi?
"Sometimes it is better to light a flamethrower than curse the darkness." - Terry Pratchett
Memmuuh
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 2670
Liittynyt: 25 Kesä 2007, 00:11

Vs: Värikriisi :/

Viesti Kirjoittaja Memmuuh »

^ Vaalennusainetta kehiin. Eli pakkauksessa pitää olla myös vaalennusjauhe, pelkkä väri ei riitä. :)
3b F ii
enna
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 1030
Liittynyt: 30 Tammi 2011, 20:16

Vs: Värikriisi :/

Viesti Kirjoittaja enna »

^^Ja tosiaan niinkuin Memmuuh toisessa ketjussa sanoi, voit kokeilla tehdä syväputsari- ja öljymuhituksia tai kokeilla vaikka askorbiinihappoa. Tosin askorbiinihappokin voi kuivattaa, mutta sen pitäisi ainakin purra noin vastavärjättyihin hiuksiin, joihin et ole edes ehtinyt kerrostaa punaista väriä.
elly
Yleisvalvoja
Yleisvalvoja
Viestit: 1097
Liittynyt: 20 Helmi 2012, 21:43

Vs: Värikriisi :/

Viesti Kirjoittaja elly »

Kannatan askorbiinihappo + syväpuhdistava shampoo -komboa kuiviin hiuksiin muhimaan. Mulla tuo irroitti hyvin punaista. :)
catjuska
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 2253
Liittynyt: 15 Kesä 2010, 15:15

Vs: Värikriisi :/

Viesti Kirjoittaja catjuska »

Kiitoksia ihanat! Kohti apteekkia siis, mie jo hädissäni tongin kaverin ruokakaappia miettien voisiko oliiviöljyllä ja ruokasoodalla tehdä jotain  ;D katsoo sit uskaltaako siihen askorbiinihappopesun päälle vielä laittaa jonkun kevytvärin (?) vai mennäänkö sillä mitä tulee  :)
"Sometimes it is better to light a flamethrower than curse the darkness." - Terry Pratchett
enna
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 1030
Liittynyt: 30 Tammi 2011, 20:16

Vs: Värikriisi :/

Viesti Kirjoittaja enna »

^En itse ehkä menisi vielä mitään värejä laittelemaan ellei haalistunut tukka näytä ihan sietämättömältä. Kevytväritkin ovat kuitenkin yleensä yhtä kuluttavia/tujuja kuin kestovärit. Suosittelisin katsomaan ensin vähän ajan kanssa, miten saat väriä kulumaan, jos mahdollista :)
Painted Lady
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 1537
Liittynyt: 25 Joulu 2008, 22:33

Vs: Värikriisi :/

Viesti Kirjoittaja Painted Lady »

^^ Jos väri on haalistelun jälkeen ihan kamala, niin sävyä voi kokeilla taittaa Color Maskilla tai vastaavalla sävyttävällä naamiolla.

Minulla muuten tuo askorbiinihappohaalistus on toiminut paremmin kosteissa hiuksissa.
catjuska
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 2253
Liittynyt: 15 Kesä 2010, 15:15

Vs: Värikriisi :/

Viesti Kirjoittaja catjuska »

Väri haalistui ihan veikeäksi! Uutta väriä ei tarvitse laittaa ainakaan tähän hätään :) Olihan melkoinen operaatio ja naurua riitti. Lurautin liikaa vettä, joten kompensoitiin sitä lisäämällä perunajauhoa! Vielä mikrossa nopeasti että pj alkaa toimia ja sehän jysähti ihan kunnolla. No tökötti liisteröitiin hiuksiin ja hyvä tuli :D
"Sometimes it is better to light a flamethrower than curse the darkness." - Terry Pratchett
Tipi-72
Haiven
Haiven
Viestit: 12
Liittynyt: 04 Kesä 2015, 11:49

Vs: Värikriisi :/

Viesti Kirjoittaja Tipi-72 »

Onneksi muutkin painivat näiden värin haalistusjuttujen kanssa. Pakko avautua nyt tänne, kun edelleen pettymys on suuri. Kävin siis kampaajalla ja siellä heiman pohjaväriä vaalennettiin, että saataisin laitettua toivomani hieman pinkkiin vivahtava ruusukultainen sävy. Näytin siis kuvia toivomastani väristä sekä leikkausmallista. Molemmat meni mönkään  :( . Nyt siis haalistelen tätä, ah niin ihanaa persikka-oranssi-keltaista pehkoani. Aika hyvin olen saanut syväpuhdistavalla, öljymuhituksilla ja nyt vielä garnierin truly blond suihkeella väriä haalistumaan. Tuo truly blondhan ei kyllä ole kamalan hyvää hiuksille, että sitä en taida enään uudelleen käyttää. Hiusmallin suhteen olen nyt suht ok, mutta tuo väri on kamala. En oikein haluaisi vielä mitään kestoväria laittaa, mutta esim fudgen sinisellä shampoolla peseminen pelottaa, jos vaikka tekee sitten tosi tunkkaisen sävyn. Olisiko kellään ideaa tai vinkkiä  :) Harmittaa kun näin käy heti kun uskaltaudut kampaajan tuoliin ja oikein kuvien kanssa, kuten aina opastetaan.
Pakko vielä tilittää. Nyt ei siis ole tarkoitus millään tavalla dissata kampaaja yleensä,mutta voi hermoromahdus sentään ! Sain siis ilmeisesti suurimman osan tuosta väristä pois ja alta paljastuu värinpoisto  oranssi, ei siis mikään keltaiseen vivahtavakaan vaan ihan rehellinen oranssi. Miten kampaaja on jättänyt väri poiston noin kesken kun tiedossa oli että hänen laittamassa väri tulee haalistumaan suht nopeasti??!!!  Hiuksia on viimeaikoina leikattu paljon joten kunnon puolesta olisivat kestäneet kyllä kunnon poiston. Riittäisiköhän tuohon vaalennuspesu vai pitääkö mun oikeasti tehdä nyt sitten suosiolla uusi värinpoisto
Viimeksi muokannut Tipi-72, 04 Loka 2016, 17:41. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Vastaa Viestiin