"Hiuskorut"

Leikkaukset sekä kampaukset
Painted Lady
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 1537
Liittynyt: 25 Joulu 2008, 22:33

Vs: "Hiuskorut"

Viesti Kirjoittaja Painted Lady »

Redsea kirjoitti: Heippa! Osaako joku auttaa minua täällä? Sain ystävältäni puusta tehdyn kaksipiikisen hiustikun (?) Miten ihmeessä tämän saa pysymään hiuksissa? Miten se laitetaan?  0_0 Sori jos tuli väärään ketjuun ohjatkaa oikeeseen :D
Minä yleensä kieputan hiukset haluamaani asentoon ja työnnän tuollaisen kaksihaaraisen piikin läpi ensin yhdestä suunnasta. Sitten käännän piikin takaisin tulosuuntaan ja työnnän piikin kokonaan hiusten läpi (sori, en osaa oikein selittää). Yleensä pysyvyys on ollut hyvä.

Kampaajani laittoi kerran tuon samaisen piikin hiuksiini niin, että hän tavallaan pujotti piikkiä vuoroin lähemmäs ja kauemmas päänahkaa. Kampaus pysyi hyvin kiinni, mutta itse en ole osannut kiinnittää kampausta tukevasti tuolla tavalla.
bast
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 1561
Liittynyt: 10 Helmi 2007, 13:12

Vs: "Hiuskorut"

Viesti Kirjoittaja bast »

Redsea kirjoitti: Heippa! Osaako joku auttaa minua täällä? Sain ystävältäni puusta tehdyn kaksipiikisen hiustikun (?) Miten ihmeessä tämän saa pysymään hiuksissa? Miten se laitetaan?  0_0 Sori jos tuli väärään ketjuun ohjatkaa oikeeseen :D


Mä teen niinkuin tässä videossa. Toimii yhtä hyvin kaksipiikkisellä kuin tavallisella hiuspuikolla.
http://www.youtube.com/watch?v=Z0k3dD4qX34
Iherb ensitilaajan $5-10 alennus koodilla ITI977
Painted Lady
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 1537
Liittynyt: 25 Joulu 2008, 22:33

Vs: "Hiuskorut"

Viesti Kirjoittaja Painted Lady »

Tuossa bastin linkkaamassa videossa on se itse käyttämäni menetelmä. Video kertoo kyllä enemmän, kuin yksi epämääräinen lause.
Gekko
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 652
Liittynyt: 21 Syys 2011, 08:58

Vs: "Hiuskorut"

Viesti Kirjoittaja Gekko »

En oikein tiedä mihin ketjuun tämän kysymyksen tyrkkäisin... mutta pystyykö sarviseen hiussolkeen tehtyä reikää suurentamaan itse jollakin kotikonstilla? Minulla on ihana quecraftin solki, tämän tapainen mutta ei tarkalleen tämä, periaate on kuitenkin sama. Minun soljessani toinen reikä on vähän liian pieni eikä puikko mene makuuni tarpeeksi pitkälle soljen läpi. Pystyisiköhän vaikka sellaisella ohuella viilatikulla hinkkaamaan reiän pikkuisen isommaksi? Poralla en ehkä uskalla yrittää, ellei joku sitten osaa perustella miksi se olisi loistava idea. ;D

Yleisesti ketjun aiheeseen, olen tykästynyt nyt käyttämään kaikennäköisiä hair forkkeja kun niillä saa niin kivoja nutturoita, ja sopivat hatun alle paremmin kuin nutturapuikot, jotka ovat talvikauden itseltäni pois käytöstä muuten kuin kotona. Omistan sekä puisia että sarvisia nutturaneuloja, ja muutaman olen myös vääntänyt itse metallisista sukka- ja sormikaspuikoista. Toimii!
Hennatut vyötärömittaiset hiukset 1b M ii.
candyqueen
Pahatukkapäiväläinen
Pahatukkapäiväläinen
Viestit: 63
Liittynyt: 13 Helmi 2013, 18:58

Vs: "Hiuskorut"

Viesti Kirjoittaja candyqueen »

En tiedä, onko täällä jo puhuttu aiheesta, mutta miten te käytätte huiveja?  :) Olis mielenkiintoista alkaa käyttelemään enemmän kangasta päässä  :D ja kun tuo kesäkin kohta tulee.. ;D nojoo. Eli minkälaisia huivia, mistä hankittu ja miten käytetään ;)
Hiustenkasvatusprojekti: vetyperoksikäsitellyt hiukset naps- ja puhtaalta pöydältä aloitetaan!
Jewely
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 874
Liittynyt: 31 Touko 2012, 22:12

Vs: "Hiuskorut"

Viesti Kirjoittaja Jewely »

Käyttääkö täällä kukaan hiusruuveja? Tällaisia:
http://glittersuomiblogi.blogspot.fi/2013/02/hiuspinnit-haastava-hiusruuvi.html

Ostin glitteristä kaksi ja sitten piti tilata ebaysta sikahalvalla lisää, tosi käteviä! Noilla pysyy esim nuttura hyvin kun laittaa kaksi ruuvia ja noilla voi käytännössä kiinnittää minkä tahansa kampauksen :) Pitäisi opetella tuo banaaninutturakin! Yritän aina epätoivoisesti keksiä millä saisin itselleni tehtyä kampauksia, nää hiusruuvit on ainakin tarpeeksi yksinkertaisia :D

Edit. Muistelin lukeneeni täältä joskus noista mutta haulla ei löytynyt hiusruuvi-nimellä niin nyt hoksasin että niitähän sanotaan myös spin pineiksi, sillä löytyi eli olikin aika vanha juttu jo :>
Viimeksi muokannut Jewely, 20 Maalis 2013, 18:57. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Juhannusruusu
Pahatukkapäiväläinen
Pahatukkapäiväläinen
Viestit: 165
Liittynyt: 08 Huhti 2009, 21:50

Vs: "Hiuskorut"

Viesti Kirjoittaja Juhannusruusu »

Minua kiinnostaisi tietää, miten hiusruuvi poistetaan kampauksesta? Oma tukka on herkästi takkuuntuva. Ruuvin leikkaaminen pehkosta ei oikein innosta ajatuksena.. 0_0
Jewely
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 874
Liittynyt: 31 Touko 2012, 22:12

Vs: "Hiuskorut"

Viesti Kirjoittaja Jewely »

Mulla on nytkin tällainen cinnamon bun kahdella ruuvilla kiinni ja kun haluan ne pois niin otan siitä umpinaisesta päästä ruuvia kiinni ja kierrän toiseen suuntaan kuin ruuvia laittaessa. Ei jää yhtään hiuksiin kiinni vaan lähtee yllättävän nätisti :)
Edit. Eli ruuvi kierretään hiuksiin myötäpäivää ja poistetaan vastapäivää.
Viimeksi muokannut Jewely, 21 Maalis 2013, 17:47. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
SC
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 483
Liittynyt: 24 Kesä 2009, 11:06

Vs: "Hiuskorut"

Viesti Kirjoittaja SC »

Tilasin tämän hiuskorun ice blue värisenä motivoimaan minua hiusten kasvatuksessa, ettei tulisi aina leikattua vaan lyhyemmäksi.
1aFMii, kasvatus käynnissä
<3 TT, vauvashampoo, kookosöljy
Norppa
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 923
Liittynyt: 31 Elo 2006, 11:33

Vs: "Hiuskorut"

Viesti Kirjoittaja Norppa »

Kävin tänään ostamassa Glitteristä hiusruuveja kun huomasin että niitä siellä myydään. Olen metsästänyt niitä tosi pitkään. Toimii!! Jei&nbsp; :)

Löysin myös kauan etsimiäni pieniä kirkkaita kumilenkkejä ja mukaan tarttui myös sellanen muovinen nutturantekoväline, jota pitää testata pian. Siellä oli myös kaikkee valkkeja, täytteitä, teko-otsiksia sun muuta jos haluaa testat sellaisia. Myyjillä oli vielä lappu rinnassa&nbsp; "kysy jos haluat tietää miten tämä kampaus on tehty".

Nuo ruuvit toimii kyllä ihan loistavasti. Tosi helppo laittaa, nuttura pysyy loistavasti ja ne lähtee yhtä helposti pois kuin ne on laittaakin. Miksei näitä myydä joka paikassa? Toimii tosiaan hyvin myös banaaninutturassa, mutta pitää vielä treenata vähän "puoli ponnaria". Se osoittautui yllättäen mukana tulevan ohjeen vaikeimmaksi kampaukseksi.

Kannattaa todellakin käydä tsekkaamassa Glitterin tarjonta, siellä on nyt vielä ota 3 maksa 2 tarjous, ja nää kaikki välineet oli hintoja 2,95 - 4,95 €.
Ikuinen kasvattaja. Laatu jotakuinkin 2a M ii, kuivat ja helposti katkeilevat
Vuhi
Pahatukkapäiväläinen
Pahatukkapäiväläinen
Viestit: 118
Liittynyt: 14 Tammi 2012, 18:07

Vs: "Hiuskorut"

Viesti Kirjoittaja Vuhi »

Alkoi minuakin kiinnostamaan nuo puikot. Pysyy liukkaassa tukassa?
Jewely
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 874
Liittynyt: 31 Touko 2012, 22:12

Vs: "Hiuskorut"

Viesti Kirjoittaja Jewely »

Hahaa, uusi hiuspompula-trendi jyllää ainakin jenkeissä, jos viime vuonna metsästettiin puhelinjohtoponnareita niin nyt näitä:

http://www.emi-jay.com/index.php

Kaksi 15v jenkkityttöä perustivat yrityksen ja tähän mennessä ovat ilmeisesti multimiljonäärejä, vaikka ideahan on hyyvin yksinkertainen:&nbsp; joustava nauha johon laitetaan solmu. Näitä on nähty mm. julkkiksillakin, hassua :D
Samanlaisia löytyy Glitteristä, tällä hetkellä tarjouksessa 2,5€. Ostin yhden paketin jossa noita on 3kpl, tykkään kyllä, tuntuu hellävaraisilta. Kätevä myös pitää ranteessa, ei purista :)
wilma
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 2464
Liittynyt: 15 Touko 2008, 13:13

Vs: "Hiuskorut"

Viesti Kirjoittaja wilma »

^ Yksinkertaisuus toimii aina! &nbsp;:) Ihan kiva idea, pitää käydä joskus nypläämässä noita Glitterissä, olikohan sielä minkälainen värivalikoima näitä?

Mä tykästyin myös näihin joissa on tuo kimalteleva pallero, http://www.emi-jay.com/crystal-bead-hair-ties.php, sivun oikeassa reunassa näkyy noita tyylejä kuinka voi laittaa hiuksiin kiinni. Ylin ja kolmas kuva etenkin on aika mun tyylisiä, en tiedä tulisiko sitten oikeasti käytettyä tuollaista mutta kuvassa näyttää ainakin kivalta, piristävältä. &nbsp;:) Ja ainahan pitää vähän olla blingblingiä. &nbsp;;D

Nyt kesällä olen taas herännyt käyttämään hiuskoristeita, etenkin erilaisia kukkapinnejä löytyy nykyään todella hyvin ihan normi markettien hiustarvikeosastoilta ja niitä tulee aina osteltua kun löytyy joku kiva ja simppeli kukkamalli. Tavallisesta arkikampauksestakin saa huomattavasti piristävämmän kun tuikkaa kukkapinnin/hiuskoristeen päähän. &nbsp;:)
Jewely
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 874
Liittynyt: 31 Touko 2012, 22:12

Vs: "Hiuskorut"

Viesti Kirjoittaja Jewely »

Niinpä :) Oli useampaa eri väriä niissä kolmen paketeissa, mulla on valkoinen, vaaleanpunainen ja mintunvihreä, toinen oli musta, valkoinen ja mustavalkopilkullinen, sitten oli jotain sinistä ainakin lisäksi, pitää ostaa näitä lisää kun pääsee Glitteriin! :)&nbsp;

Etsystä näitä löytyi kanssa mutta joissakin oli aika reilusti postikuluja päälle. Määki haluaisin käyttää tukkakoristeita mutta oon sairaalassa kesätöissä niin kaikki korut ja koristeet on aika lailla kielletty.. Mun ainoat koristeet on avainnauha ja pompula tukassa :D
mar.ia
Pahatukkapäiväläinen
Pahatukkapäiväläinen
Viestit: 143
Liittynyt: 03 Huhti 2011, 14:52

Vs: "Hiuskorut"

Viesti Kirjoittaja mar.ia »

^ Mä nyt tein testiksi pari tuollaista itselleni, kun sattui olemaan FOE-kuminauhaa askartelulaatikossa. Ihan kivoja, tuntuu hiuksissa hellävaraiselta ja pitääkin yllättävän hyvin, mun liukkaissa hiuksissa kun tuntuu pompulat aina valuvan.
1b/F/ii
iHerb-alekoodi: UTI515
Vastaa Viestiin