"Hiuskorut"

Leikkaukset sekä kampaukset
Kalevalatar
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 1477
Liittynyt: 26 Maalis 2009, 11:24

Vs: "Hiuskorut"

Viesti Kirjoittaja Kalevalatar »

Oih, nuo huivit on ihania ja aseteltu päähän just niinkuin itse haluaisin!

Haluaisin itsekin käyttää huiveja, mutta aina tuntuu että näytän tosi tyhmältä, joten kotona vain joskus kietaisen jotain päähäni. En uskalla laittaa töihin, tuntuu että kaikki nauraisi :(
Tähkäpää

Vs: "Hiuskorut"

Viesti Kirjoittaja Tähkäpää »

^Älä ajattele mitä muut sinusta ajattelee. :) Etsi edullisesti itsellesi ja tyyliisi sopiva huivi ja pidä ehdottomasti töissä tai vapaa-ajalla, jos niistä tykkäät.

Itsellekin tuo huivi on uusi juttu, tuskimpa herätän muissa sen enempää huomiota kuin muutenkaan (enkä välittäisi vaikka herättäisin) kun tyyli on muutenkin menossa "hippimäisempään" :)

Tässä vielä yksi ohje. Nuo aiempien kuvien tyylit on just sopivia itsellekin, koska se huivin paino korostuu ylös/takaraivolle. Monet huvinsitomisvinkit menee liian pin uppimaiseksi itselle.

Kuva

Avatar
Fishbones
Pahatukkapäiväläinen
Pahatukkapäiväläinen
Viestit: 140
Liittynyt: 08 Maalis 2010, 20:24

Vs: "Hiuskorut"

Viesti Kirjoittaja Fishbones »

Meillä oli juuri eilen koulussa Ghanalainen nainen kertomassa sikäläisistä huiveista ja niiden erilaisesta sitomisesta :D Oli hurjan mielenkiintoista, ja lopuksi hän vielä metsästi luokasta kaikki käyttökelpoiset huivit, jotta kaikki sais kokeilla. Yllätyksekseni mun isosta harmaasta kollarituubihuivista sai helposti kivannäköisen turbaanin. Mulla on huiveja vaikka kuinka paljon, joten ajattelin, että voisin tällä tavalla saada ne takaisin käyttöön.
Lila
Ylläpitäjä
Ylläpitäjä
Viestit: 4933
Liittynyt: 01 Huhti 2008, 11:07

Vs: "Hiuskorut"

Viesti Kirjoittaja Lila »

Minusta on ihana käyttää huiveja päässä juuri kesäisin! Ehkä parasta on se, että huivista on niin helppo rakentaa päähän semmoista kivaa korkeutta, hiuksista tuo on tosi työlästä. Kannattaa ehdottomasti testailla, näyttää minusta ihanalta aurinkolasien kanssa tai vaikka näyttävien korvakorujen kanssa  :ts


Olin tilannut Free Peoplelta yhden pitkän hiuskamman viime vuoden lopussa, harmittaa ihan vietävästi kun se ei ollutkaan mukana paketissa. Jälkitoimitusta lupailivat kyllä, mutta eipä sitä näy enää kaupassakaan, en ole kovin toiveikas siitä että tuon saan.
Viimeksi muokannut Lila, 12 Maalis 2016, 12:58. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
2aFii, kaurapuuro. Pituus hartioiden ja BSL:n välissä, oma väri.
wilma
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 2464
Liittynyt: 15 Touko 2008, 13:13

Vs: "Hiuskorut"

Viesti Kirjoittaja wilma »

Tähkäpään kuvissa nuo huivit on kyllä aseteltu tosi nätisti ja itse huivitkin on todella kauniita! Mä myös haluaisin myös oppia sitomaan huiveja, pelastaisi monta pahatukkapäivää. Mulla ei kyllä ole kaapissa oikein mitään tähän soveltuvaa huivia, minkälainen olisi paras? Ohut varmaankin, mutta minkä kokoinen ja mallinen on helpoin asetella?
Kalevalatar
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 1477
Liittynyt: 26 Maalis 2009, 11:24

Vs: "Hiuskorut"

Viesti Kirjoittaja Kalevalatar »

Minä harjoittelin jo hieman huivilla, joka oli ohut, kapean mallinen ja n. 1,5m mittainen, jolloin sain laitettua huivin kahteen otteeseen pään ympäri ja siitä jäin vielä sellainen 30cm ylimäärä, joka oli kivan näköinen roikkuessaan vapaana pään takana tai olkapäällä.


Koitin etsiä tutoriaaleja Youtubesta. Tässä yksi aika kiva, mutta itse sitoisin niin, että takaraivon hiukset jää siis näkyviin.


https://www.youtube.com/watch?v=RVELfLJvn3k


Tämän videon kohdassa 58s näkyy ehkä parhaiten mitä itse yritin, mutta en aloittanut huivin sitomista otsalta vaan niskasta ja jätin hiuvia leveämmäksi, jolloin se nouse korkeammalle:


https://www.youtube.com/watch?v=URwWjNinz38


En kuitenkaan löytänyt just sellaista videota, kuin olisin kaivannut :(





[/size]
nukka
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 711
Liittynyt: 21 Loka 2006, 09:41

Vs: "Hiuskorut"

Viesti Kirjoittaja nukka »

Huivikampaukset on hienoja, harmi etten oikein osaa pitää sellaisia. Ehkä kesällä voisi opetella.

Tässä on aika kiva idea https://youtu.be/yBq7j-D7teQ

blogi - hius- ja kauneusjuttuja, kasvispainotteista ruokaa, koiria ja luontoa.

Iherb alekoodi: VED234
Aivina
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 606
Liittynyt: 02 Tammi 2015, 09:34

Vs: "Hiuskorut"

Viesti Kirjoittaja Aivina »

Misä olette löytäneet kivoja huiveja? Olen aina välillä tykännyt käyttää huiveja päässä, mutta menin hukkaamaan lempihuivini, kun en sitonut tarpeeksi hyvin päähän ja oli kaikkia kaulahuiveja ja huppuja ja pipoja siinä sekamelskassa mukana, kun rynnistin kauhealla kiireellä kaupungin halki, niin päähuivi lensi jonnekin matkan varrelle. Talloutuu siellä jossain kadulla ihmisten jalkoihin. :(
Haluaisin jostain vähän saman tapaisen huivin tai useammankin. Sellaisen suht. ohuen ja kapean, jonka saa silleen pantamaisesti päähän, eli ei mitään kauhean suurta. En halua, että pääni näyttää isommalta kuin se on, haluan ainoastaan peittää likaiset hiukset silloin, kun en ole ehtinyt/jaksanut/tajunnut pestä niitä ajoissa. :D
Lila
Ylläpitäjä
Ylläpitäjä
Viestit: 4933
Liittynyt: 01 Huhti 2008, 11:07

Vs: "Hiuskorut"

Viesti Kirjoittaja Lila »

^Kannattaa käydä vilkaisemassa Accessorizen huivivalikoima. Siellä on yleensä etenkin kevätkaudella paljon keveitä ja ohuita huiveja, jopa silkkisiä.


Jiihaa! Sain sittenkin jälkilähetyksenä Free Peoplen pitkän hiuskamman, olin täysin luopunut toivosta, sillä tilauksen tein jo joulukuussa. Jostain syystä pitkiä on tosi vaikea löytää - ja lyhyellä ei enää tukka jaksa pysyä ylhäällä. Tämä on tosi kaunis - ja kokonaan metallinen.


Kuva
2aFii, kaurapuuro. Pituus hartioiden ja BSL:n välissä, oma väri.
Kalevalatar
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 1477
Liittynyt: 26 Maalis 2009, 11:24

Vs: "Hiuskorut"

Viesti Kirjoittaja Kalevalatar »

Ostin tuossa yks päivä pitkän ja ohuen huivin, mutta se osoittautui liian leveäksi. Kun sitä alkoi kietomaan päähän, se näytti oikeasti ihan turbaanilta ja ihan sellaista efektiä en halua. Näytti kuin mulla olisi froteepyyhe päässä  ;D

Ei se mitään, nyt tiedän että pitää ehdottomasti olla pitkä, ohut -ja- kapea, että sen saa nätisti parin kertaa pään ympäri.
Midnight

Vs: "Hiuskorut"

Viesti Kirjoittaja Midnight »

Mitä kiinnittimiä suosittelette paksuille ja kiharille hiuksille? Puhelinlankaponnareita on ja yksi musta perushainhammaskin. Toiveissa ois, että kiharat  latvukset sais olla "puolivapaasti" ilmettä tuomassa. Hiusten mitta on BSL nyt.
Kalevalatar
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 1477
Liittynyt: 26 Maalis 2009, 11:24

Vs: "Hiuskorut"

Viesti Kirjoittaja Kalevalatar »

Mun tapa tehdä kiharista "puolivapaa" ja huoleton kampaus, laitan ensin hiukset tosi löysälle nutturalle, esim. puhelinlankaponnarilla/invisibobbelilla. Kerran tai kaksi läpi ponnarin, niin että hiukset jää "loopille", näyttää korkealta ja paksulta takaraivolla. Osa hiuksista voi myös jäädä vapaaksi.

Sitten alan asettelemaan vapaita kiharoita hieman siistimmin haluttuun muotoon sellaisilla tosi pienillä hainhampailla. Peukalonpään kokoisia ehkä? Saatan laittaa niitä päähän 6-12 kpl, riippuen minkälainen kiharapäivä sattuu olemaan. Niillä saan kivasti muotoiltua hiukset ja vapaat latvat, esim. otsalta ja niskasta vedän tiukemmalle ja takaraivolle jätän koko höskän löysäksi. Mulla on tosi lättänä takaraivo, niin tällä tavalla saan siihen muotoa ja nostetta.
princess
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 820
Liittynyt: 28 Huhti 2006, 12:32

Vs: "Hiuskorut"

Viesti Kirjoittaja princess »

Hei mistä löytyis silkkidonitsi kohtuuhintaan? Aitoa silkkiä nimenomaan.
I bruise easily, so be gentle when you handle me
There's a mark in me, like a love heart, carved on a tree
Jewely
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 874
Liittynyt: 31 Touko 2012, 22:12

Vs: "Hiuskorut"

Viesti Kirjoittaja Jewely »

^Slip-merkillä on silkkidonitseja mutta en tiedä ovatko kohtuuhintaisia, 3kpl £39.00.  https://www.slipsilkpillowcase.co.uk/
Haluaisin tuolta tyynyliinat ja donitsit ja kaikki mutta en ole vielä raaskinut :D
princess
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 820
Liittynyt: 28 Huhti 2006, 12:32

Vs: "Hiuskorut"

Viesti Kirjoittaja princess »

Noita oon just kattonut mut hinta on vähän tyyris:/
I bruise easily, so be gentle when you handle me
There's a mark in me, like a love heart, carved on a tree
Vastaa Viestiin