Sekalaisia kysymyksiä pidennyksistä

Keskustelua muun muassa permanentista, rastoista, pidennyksistä
Elluli
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 1584
Liittynyt: 05 Huhti 2007, 15:36

Vs: Sekalaisia kysymyksiä pidennyksistä

Viesti Kirjoittaja Elluli »

Mikähän olisi paras hoitoaine ja shampoo aitohiuspidennyksille?

Tuntuu että hiukset jää helposti likaisen näköiseksi liiasta (kosteuttavasta) hoitoaineesta, toisaalta taas jotain on pakko käyttää ettei jää hampuksi. Varsinkin jätettävää.
Hiusten kasvattelua ja parasta mahdollista hoitoa. Hiuslaatu hento pohjoismainen. Pidennyshiukset kiinnostaa myös
Avatar
Mena
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 3453
Liittynyt: 03 Syys 2006, 10:35

Vs: Sekalaisia kysymyksiä pidennyksistä

Viesti Kirjoittaja Mena »

Shampoosta en osaa sanoa mitään, mutta mulla on markettihoitiksista toiminut Swarzkopfin Liquid Silk. Ja jätettävänä mä käytin silloin Bonacuren latvasuojaa ja XZ muumisuihketta. Jos on keratiinisinetit niin muistaakseni panthenolia piti välttää shampoossa(?).
Mindela
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 1225
Liittynyt: 20 Tammi 2006, 00:55

Vs: Sekalaisia kysymyksiä pidennyksistä

Viesti Kirjoittaja Mindela »

Elluli, kokeile TreSemmen moisture rich-hoitoainetta. Se on tosi selvittävä (ja silikoninen) hoitis ja pidennysten kanssa iso 900ml pakkauskoko on mahtava ratkaisu. Huuhtelet vaan kunnolla pois.
Elluli
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 1584
Liittynyt: 05 Huhti 2007, 15:36

Vs: Sekalaisia kysymyksiä pidennyksistä

Viesti Kirjoittaja Elluli »

Kiitti vinkeistä Mena ja Mindela  :) Kaapistaa löytyy yksi puteli Liquid silkiä, samoin jotain Tresemmen hoitista(ei kylläkään moisture richiä)

Täytyy jatkaa kokeiluja.. Mulla on klipsipidennyksiä, joita käytän lähes päivittäin ja tykkään pestä niitä melko usein, vähintään kerran viikossa. Varmaan harvemmin peseminen olis suositeltavaa, mutta mun tekee hirveesti mieli pestä ne kun ovat kuitenkin päänahkaa vasten kiinni tyvestä.

Latvasuojana olen käyttänyt Bonacuren latvasuojaa ja suihkittavaa hoitoainetta selvitykseen.
Hiusten kasvattelua ja parasta mahdollista hoitoa. Hiuslaatu hento pohjoismainen. Pidennyshiukset kiinnostaa myös
Nihnaana
Pahatukkapäiväläinen
Pahatukkapäiväläinen
Viestit: 190
Liittynyt: 07 Heinä 2007, 16:37

Vs: Sekalaisia kysymyksiä pidennyksistä

Viesti Kirjoittaja Nihnaana »

Mä oisin kanssa hyvää hoitoainetta vailla.. toi tresemme oli ihan ok, ehkä kaipaisin jotain hyvää jätettävää. Tää pidennys on nyt niin kuiva ja kiilloton, jos tän vielä jotenkin saisi tokenemaan...
princess
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 820
Liittynyt: 28 Huhti 2006, 12:32

Vs: Sekalaisia kysymyksiä pidennyksistä

Viesti Kirjoittaja princess »

Mä kokeilin omaan klipsitukkaan aikoinaan ihan kaikkee mahdollista. Se vaan jotenkin ei tykänny vapaasti kuivumisesea ja oli aina takkuinen ja kuiva. Oma teippitukka taas on paljon helpompi ja silkkisempi tapaus tohon verrattuna. Tresemmen värjättyjen hiusten naamio on ainakin ihan ykkönen  :-* Ja Joicon IH.
I bruise easily, so be gentle when you handle me
There's a mark in me, like a love heart, carved on a tree
Zoppa

Vs: Sekalaisia kysymyksiä pidennyksistä

Viesti Kirjoittaja Zoppa »

Kuinka kauan kestää tumpelolta laittaa micro ring pidennys koko päähän (toiselle henkilölle)?
lip_eh
Pahatukkapäiväläinen
Pahatukkapäiväläinen
Viestit: 198
Liittynyt: 25 Kesä 2007, 14:40

Vs: Sekalaisia kysymyksiä pidennyksistä

Viesti Kirjoittaja lip_eh »

^ Laitoin aikanaan itse itselleni ja meni vajaa kolme tuntia. Uskoisin, että toisen laittamana menisi nopeammin  :)
Kasvain sanoi kasvain ja kasvoi vain. Toimispa myös hiuksiin.
Sere

Vs: Sekalaisia kysymyksiä pidennyksistä

Viesti Kirjoittaja Sere »

Olis tosi iso väriongelma kyseessä!!
Kävin perjantaina laitatuttamassa ittelleni ompelupidennykset ja vein hiukset viikkoa ennen karvat värjättäviksi, maanantaina käytätin kuontaloa näytillä jotta tarkka väri saataisiin tietoon.
No, kiinnitysaika tuli ja luottavaisin mielin menin kampaamoon.
Vain toinen puntti oli värjätty, ja sekin hopeasävytteiseksi. Sanoivat ensin että laitetaan päähän ja katotaan väriä sitten lisää. No, 3 tuntia oli sovittu mutta aika meni yli ja itse olin aika hämmentynyt kun tuntui hieman että minusta haluttiin päästä vain eroon ja laitettiinkin vielä tätä hopeasävytteistä blondiakin sekaan jo liian kylmäsävyiseen blondiin.. Sanoin että minua häiritsee että ne ovat eri sävyisiä kun olin heille sanonut että haluan hiukset värjättävän samanvärisiksi.. Iskivät honey color maskin käteen ja sanoivat että sillä sävyn pitäisi muuttua lämpimämmäksi, kokeilin sitä eikä mitään tapahtunut.

Oma hiukseni on siis alunperin tumma maantienruskea ja vaalennettu swartzkopf xxl ice blondella josta jää kiva keltainen sävy, josta en halua eroon. Karvojen alkuperäinen sävy on dreamhairin #60.
Tekis mieli vaan repiä nämä päästä kun väriero on kuitenkin niin suuri ja minulle luvattiin että ne ovat saman väriset kuin oma hiukseni, en todellakaan odottanut mitään tällaista!
Poistokaan ei omin sorkin oikein onnistu kun lettien pysyvyys on keratiiniliimalla varmistettu.
Muuten pidän näistä aivan hirveästi mutta väriero on niin valtava että kohta otan jo sakset ja leikkaan pituudet nauhatasosta poikki!!
Neuvoja?! Voinko vielä soittaa sinne ja vaatia korjausta?!
Viimeksi muokannut Sere, 29 Tammi 2013, 01:27. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
julietjones
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 546
Liittynyt: 10 Elo 2009, 18:39

Vs: Sekalaisia kysymyksiä pidennyksistä

Viesti Kirjoittaja julietjones »

^ Jos et ole tyytyväinen, niin totta kai voit soittaa kampaamoon. Lisähiusten värjääminen on oma taiteenlajinsa eikä sävy läheskään aina onnistu toivotunlaisena, toki niiden tummemmaksi sävytys onnistuu helpommin (sitä itsekin olen harrastanut). Sen takia suositellaankin etsimään valmiiksi sopivansävyiset hiusjatkot. Sinuna ottaisin yhteyttä kampaamoon, selittäisin tilanteen ja kysyisin onko jotain tehtävissä. :)
Viimeksi muokannut julietjones, 29 Tammi 2013, 06:34. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
1b F ii. Lähestulkoon kaikki hiusvärit testattu, päädytty mustanruskeaan. Pitkäaikaiset suosikit: XZ-sarja, Joico K-Pak rekku + IH, Poly Color musta. Kasvatus takaisin pitkäksi käynnissä, nyt rikottu olkapäämitta.
Sere

Vs: Sekalaisia kysymyksiä pidennyksistä

Viesti Kirjoittaja Sere »

^ Soitin heille ja selitin tilanteen ja he suostuvat kirjaamaan väriä veloituksetta. (:
Perjantaihin täytyy kestää.. :D Kiitos!
NNE

Vs: Sekalaisia kysymyksiä pidennyksistä

Viesti Kirjoittaja NNE »

Elikkäs kumpaa suosittelisitte micro ringejä vai sinettejä? Itselläni ei ole kokemusta kummastakaan ja haluaisin tietää vähän kokemuksianne kun olen saanut vaihtoehdot rajattua näihin kahteen. Hiukseni ovat todella ohuet, karheat, vähän yli olkapäille ja sopivasti pilattu jo vaalennusaineilla. :D
pikkuneiti

Vs: Sekalaisia kysymyksiä pidennyksistä

Viesti Kirjoittaja pikkuneiti »

NNE kirjoitti: Elikkäs kumpaa suosittelisitte micro ringejä vai sinettejä? Itselläni ei ole kokemusta kummastakaan ja haluaisin tietää vähän kokemuksianne kun olen saanut vaihtoehdot rajattua näihin kahteen. Hiukseni ovat todella ohuet, karheat, vähän yli olkapäille ja sopivasti pilattu jo vaalennusaineilla. :D
Jos ringejä laitat suosittelisin laittamaan ne hiusnauhaan, hyvä ja huomaamaton lopputulos! Nii ja ota semmoset minkä sisällä on silikonia (: Jos taas sinetit laitat älä laita liian ylös ettei vilku. Henkilökohtaisesti suosittelisin ringejä mielummin, sinettejä en ota enää ikinä kun ringeillä + hiusnauhalla tulos on luonnollisempi. Mutta jos vaihtoehtona on myös teipit, ota ehdottomasti ne! (: Parhautta <3
Avatar
Mena
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 3453
Liittynyt: 03 Syys 2006, 10:35

Vs: Sekalaisia kysymyksiä pidennyksistä

Viesti Kirjoittaja Mena »

^^Mä vastaan silti että paras vaihtoehto sulle voisi olla ompeleet. Ideahan on periaatteessa sama kuin ringit hiusnauhassa, mutta ompeleiden kanssa ei tarvitse varoa hoitoaineen laittamisen kanssa ja kuulostaa siltä että sun tukka kaipaa hoitoainetta. ;D Mutta ehdottomasti mieluummin ringit kuin sinetit, ja ringit mieluummin hiusnauhan kanssa kuin "sinetteinä". Pieninä osioina noi ringit tuppaa tekemään samaa kuin sinetit, eli tulee tyvitakkuja kun osiot hankautuvat toisiinsa ja se metallinen rinkula on hirrrrveen kiva poistaa sieltä rastatakun keskeltä jos sellainen pääsee muodostumaan. Hoitoainettahan ei saa suihkia ringeille tyveen, kun sitten ringit alkaa valua. ::)
Vastaa Viestiin