Parturi-kampaajan koulutus

Hiusmuutokset, hiuslaatuketjut yms.
.mansikka.

Vs: Parturi-kampaajan koulutus

Viesti Kirjoittaja .mansikka. »

Tiizku, Miten paljon teillä on ollut iltaisin ja viikonloppuisin noita koulujuttuja? Mä pääsin Jyväskylään.. Nyt on pieni pähkäily mitä teen  ??? Tai no.. ongelma on työnteko koulun ohessa. Käyn iltaisin töissä ja silloin en oikein pystyisi koulussa olemaan.
Tiizku
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 1154
Liittynyt: 23 Tammi 2006, 16:55

Vs: Parturi-kampaajan koulutus

Viesti Kirjoittaja Tiizku »

^Meillä on ollut yleensä tietyn kurssin yhteydessä tai silloin tällöin pidetty iltoja esim. koulun henkilökunnalle. Pidennyskurssilla oltiin kerran viikossa 8-21 koska pikkuleteissä sun muissa menee monta tuntia. Työiltoja oli ehkä vuoden aikana viisi että ei niitä niin paljon ollut.
Sylver
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 400
Liittynyt: 01 Heinä 2007, 22:20

Vs: Parturi-kampaajan koulutus

Viesti Kirjoittaja Sylver »

Meillä ei Lahdessa ollut ollenkaan mitään työiltoja.. Kuuteen asti korkeintaan kolmannella luokalla kerran viikossa ja jos oli korvattavia tunteja, oli joskus ilta asiakaspalvelu, joka oli kahdeksaan asti.
Amilo
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 1386
Liittynyt: 23 Huhti 2006, 18:49

Vs: Parturi-kampaajan koulutus

Viesti Kirjoittaja Amilo »

^Ei meilläkään koulussa ollut koko aikana kuin ehkä kaksi työiltaa ja niistäki varmaan pystyi olla poissa, jos oli joku työ tai muu este.

Väineet, joihin kuului sakset, kammat, rajauskone ja kaikki pikkusälä, harjoituspäät ja jalka ostettiin kerralla ensimmäisenä vuotena ja niihin meni muistaakseni noin 600 € . Lisäksi ostin myöhemmin veitsen. Osa välineistä on edelleen kuuden vuoden jälkeen käytössä, eli hyvin on ollut rahoille vastinetta!

Itse olen käynyt yo- pohjaisen koulutuksen kahdessa vuodessa, joten meillä oli opiskelutahti hiukan tiiviimpää. Ensimmäisiä leikkaus asiakkaita oli jo paljon ennen joululomaa.
.mansikka.

Vs: Parturi-kampaajan koulutus

Viesti Kirjoittaja .mansikka. »

Mistä te revitte rahat noihin välineisiin jos pitää 600 euroa olla heti valmiina  :o
Tiizku
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 1154
Liittynyt: 23 Tammi 2006, 16:55

Vs: Parturi-kampaajan koulutus

Viesti Kirjoittaja Tiizku »

^Me maksettiin koulun alussa 200e jonka jälkeen hankintoja tuli pikku hiljaa.
Hue
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 4497
Liittynyt: 29 Heinä 2006, 13:02

Vs: Parturi-kampaajan koulutus

Viesti Kirjoittaja Hue »

.mansikka. kirjoitti: Mistä te revitte rahat noihin välineisiin jos pitää 600 euroa olla heti valmiina  :o
Me maksettiin tarvikkeet alkuun 150€ erissä, kolmessa.
Memmuuh
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 2670
Liittynyt: 25 Kesä 2007, 00:11

Vs: Parturi-kampaajan koulutus

Viesti Kirjoittaja Memmuuh »

Mut on hyväksytty Iisalmeen parturi-kampaajan koulutukseen, mutta mietin vaan, että kun hain myös ensisijaisesti Kuopioon, niin voiko ne olla hyväksynyt mut sinnekkin ja voin päättää kumpaan menen? Tuolta toisesta ei ole vielä tullut mitään kirjettä.
3b F ii
Tiizku
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 1154
Liittynyt: 23 Tammi 2006, 16:55

Vs: Parturi-kampaajan koulutus

Viesti Kirjoittaja Tiizku »

Vain yhteen hyväksytään ja siinä järjestyksessä mihin itse olet laittanut ne. Eli sun pistees ei sinne riittänyt.
Memmuuh
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 2670
Liittynyt: 25 Kesä 2007, 00:11

Vs: Parturi-kampaajan koulutus

Viesti Kirjoittaja Memmuuh »

^ Okeih, kiitos. Näin mä vähän arvelinkin..  :)

Tämä ei nyt enää liity varsinaisesti parturi-kampaaja koulutukseen, mutta Tiizku sanoit tuolla yhdessä vaiheessa, että sulla on koulumatka 80km (yhteen suuntaan?). Mulla tulee olemaan suunnilleen sama matka, joku 80-90km täältä Kuopiosta tuonne Iisalmeen kouluun, joten mua kiinnostaisi tietää että millä sä kuljet tuon matkan, ja kauanko sulla menee nuissa matkoissa?
En itse vielä tiedä että alanko kulkea kouluun lähes päivittäin tuota melkeen 100km matkaa, jota en kyllä haluaisi, vai mitenkä mä nyt teen, mutta kiinnostaisi kuulla enemmän.
3b F ii
Tiizku
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 1154
Liittynyt: 23 Tammi 2006, 16:55

Vs: Parturi-kampaajan koulutus

Viesti Kirjoittaja Tiizku »

^Junalla kuljen Pori-Vammala väliä. Aikaa menee noin 45min. Kyllä se välillä ressaa kun voi olla päiviä että joutuu odottamaan junaa tunnin koska junia menee niin harvoin. Ja matka on yhteen suuntaan se 80km.
.mansikka.

Vs: Parturi-kampaajan koulutus

Viesti Kirjoittaja .mansikka. »

Memmuuh kirjoitti: Mut on hyväksytty Iisalmeen parturi-kampaajan koulutukseen, mutta mietin vaan, että kun hain myös ensisijaisesti Kuopioon, niin voiko ne olla hyväksynyt mut sinnekkin ja voin päättää kumpaan menen? Tuolta toisesta ei ole vielä tullut mitään kirjettä.
Yhteen voit päästä, mutta kannattaa soittaa sinne kouluun mihin halusit ensisijaisesti ja kysellä peruutuspaikkoja. Mä pääsin aikoinani kouluun kolmanteen hakupaikkaani. Soitin sitten kouluun, joka oli hakusijalla 2 ja sieltä sanottuun että olen varasijalla 6. No peruutuspaikkoja tuli ja pääsinkin semmoiselle sitten haluamaani kouluun.
Tintu
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 2578
Liittynyt: 02 Kesä 2009, 14:16

Vs: Parturi-kampaajan koulutus

Viesti Kirjoittaja Tintu »

Aloitin tästä ihan uuden ketjun, siirrellä saa jos on jo olemassa :)
Eli parturi-kampaajan opinnot tähtäimessä, tällä hetkellä käyn lukiota. Olen miettinyt erilaisia vaihtoehtoja,
oppisopimuskoulutusta sekä yksityiskoulua. Oppisopimuskoulutuksessa olisi hyvinä puolina se, että saisi kokemusta ja mahdollisesti palkan. Yksityiskoulussa houkuttaa eniten kansainvälisyys, unelmana päästä työskentelemään ulkomaille ja useilla yksityisillä on yhteuksiä eri maihin.

Olisin hyvin kiitollinen avusta, alalle on kova hinku mutta mitä kautta koulutus kannattaa hankkia? ???


Viestit yhdistetty aiempaan ketjuun =)
Viimeksi muokannut Tintu, 04 Elo 2009, 11:37. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Karamelli
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 701
Liittynyt: 10 Joulu 2006, 12:11

Vs: Parturi-kampaajan koulutus

Viesti Kirjoittaja Karamelli »

Oliko täällä joku opiskellut pakaksi oppisopimuksella? mua itseäni kovasti kiinnostaisi, kouluun en täyspäiväisesti tahdo enää mennä. Olisin kovin kiitollinen kaikesta mahdollisesta  :)
Luopumaan ei suostuta edes tyhmyydestämme
Auringonkukka
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 905
Liittynyt: 25 Tammi 2006, 14:25

Vs: Parturi-kampaajan koulutus

Viesti Kirjoittaja Auringonkukka »

Mäkin sain vihdoin haettua kouluun ja pääsinkin sinne (Lahteen) ja välinehankinnat askarruttaa täälläkin.. Olisiko mitään mitä voisi ostella jo valmiiksi, mihin kannattaa panostaa jne.? vai kannattaako odotella koulun alkamista ja katsoa mitä ne tarjoaa?

Oppisopimuksesta senverran että itsekin jokunen vuosi sitten hain muutamaan paikkaan mutta silloin ei tärpännyt tai tarjottiin aika hurjia oloja, paikkoja voi olla vaikea löytää mutta toisaalta kampaamoitakin on paljon ja kannattaa käydä vaan reippaasti jokaisessa paikan päällä kyselemässä. Pääkaupunkiseudulla sitten taas ihan jo hakemalla haetaankin opparisoppareita joten jos sillä alueella asut niin voi olla ihan hyvätkin mahdollisuudet, esim. MOLin sivuilla ollut tietoa tästä.
Tukka 1c(tai 2a) M ii/iii, hiuslaatuketju sivu 5, Hiushörhö, kosmisfriikki ja kynsilakkahirmu.
Vastaa Viestiin