Sivu 1/1

Mitä hiustenhoito antaa sinulle?

Lähetetty: 12 Huhti 2006, 15:21
Kirjoittaja Lara
Mitä te saatte hiustenne hoitamisesta? Itselle hiustenhoito on pakollista niiden huonohkon kunnon vuoksi, mutta myöntää pitää, että on tämä aika harrastuskin. Netistä tulee sehlattu jos jonkinmoisia härpätinlinkkejä ja pohdiskeltua, että mikä ois nyt se kaikista paras hoitoaine. Toisaalta mikään ei voita sitä olotilaa, kun töitten jälkeen menee pitkään vaahtokylpyyn ja laittaa tehiksen päähän. Stressinhoitoakin siis.

Mitenkäs teillä muilla, onko hiustenhoito harrastus, ammatti, itsensä hellimistä, täydellisen härpättimen elämän pituista metsästystä vai jotain ihan muuta?

Vs: Mitä hiustenhoito antaa sinulle?

Lähetetty: 12 Huhti 2006, 15:38
Kirjoittaja Euphoria
Kyllä se minulle itsensä hellimistä on. Mukana on ripaus täydellisen hiustenhoitotuotteen etsimistäkin.

Vs: Mitä hiustenhoito antaa sinulle?

Lähetetty: 12 Huhti 2006, 17:48
Kirjoittaja Axamit
No sehän on oikeastaan aika mielenkiintoista, miten koko ajan enemmän ja enemmän eri tuotteita käyttämällä ja incejä tutkimalla huomaa erilaisia vaikutuksia jne. Lisäksi se on sellaista hemmottelua, joillekin se on sitten vaikka sisustukseen panostaminen tai autojen tuunaaminen.
Ja niinkun Euphoria sanoikin, on se myös "täydellisten tuotteiden etsimistä", eli jos ne joskus löytyy, niin ei varmaan tule ostettua enää erilaisia.
Kyllä se antaa hyvän mielen ja kauniin tukan (ainakin omasta mielestä kohtalaisen nätin tukan :P )

Vs: Mitä hiustenhoito antaa sinulle?

Lähetetty: 12 Huhti 2006, 19:11
Kirjoittaja Chaos
Mulle hiusten hoitaminen on itseni hellimistä ja rentoutumista eniten. Ja toki hiustenhoito antaa myös hienot hiukset ;D On se siinä mielessä harrastuskin, että sitä haluaa testata uusia ja parempia puteleita koko aika ja kun kerran täällä foorumilla päivittäin pyörii niin onhan tämä hiustenhoito ihan täyspäivänen harrastus :D

Vs: Mitä hiustenhoito antaa sinulle?

Lähetetty: 12 Huhti 2006, 20:59
Kirjoittaja Chronos
Hoitamisesta tulee hyvä mieli ja tietysti on se "täydellisen tuotteen" metsästys.
Sitten on kiva vertailla kokemuksia muiden kanssa.
Jännää on se miten jokin tuote sopii toiselle täydellisesti ja toiselle ei ollenkaan.

Vs: Mitä hiustenhoito antaa sinulle?

Lähetetty: 12 Huhti 2006, 21:49
Kirjoittaja Luomo
Euphoria kirjoitti: Kyllä se minulle itsensä hellimistä on. Mukana on ripaus täydellisen hiustenhoitotuotteen etsimistäkin.
Euphoria tiivistikin olennaisimman  :D. Mutta on tämä siinä mielessä ihan puhdas harrastuskin, että haluaa tietää aiheesta lisää ihan vain tietämisen ja uuden oppimisen ilosta.

Vs: Mitä hiustenhoito antaa sinulle?

Lähetetty: 12 Huhti 2006, 21:51
Kirjoittaja Euphoria
Taitaahan tämä jo harrastuskin olla  ;D.

Vs: Mitä hiustenhoito antaa sinulle?

Lähetetty: 13 Huhti 2006, 03:15
Kirjoittaja Suomineito
Hiusten hoito on mulle mukavaa ajanvietettä ja harrastus, joka saa unohtamaan ikävät asiat. :) Ja tietysti kun tavoitteena on pitkä tukka, hiusten hoito on erittäin tarpeellistakin. Olen ihan pienestä asti ollut kiinnostunut hiuksista, laitellut niitä paljon ja leikannut itse jo alle 10-vuotiaana, sekä keräillyt paljon tietoa hiuksiin liittyen. Mulle sanottiin usein silloin peruskoulun ala-asteella, että minusta tulisi isona kampaaja. No en ole kampaaja, mutta omaa tukkaani vielä laittelen ja hoidan innoissani. Ja nyt kun mulla on nettiyhteydetkin ihan omana, täältä on hyvä keräillä paljon paljon kaikenlaista tietoa hiuksiin liittyen. Hiukset on aina olleet mulle se tärkein ulkonäkööni liittyvä juttu (siis nimenomaan ulkonäköön liittyvä, ettei kukaan luule että se sentään maailman tärkein asia minulle olisi! ;) ), vaatteet ovat aina jääneet toisiksi.

Luulin muuten olevani melkeinpä ainoa hiushöperö maailmassa, ennenkuin löysin HairStoren foorumin ja tämänkin foorumin! ;D

Vs: Mitä hiustenhoito antaa sinulle?

Lähetetty: 13 Huhti 2006, 14:38
Kirjoittaja Nuppu
Lähinnä hiustenhoito antaa mulle hyväkuntoiset ja hienot hiukset  ;) Sitä kautta se antaa hyvää mieltä ja itsevarmuuttakin ::) Mielihyvää antaa toki jo hoitaminen itsessään, kun voi helliä itseään ihanilla tuotteilla.

Epäsuorasti hiustenhoito antaa mulle myös uutta tietoa ja käytännön kokemusta aiheesta, josta en aiemmin tiennyt juuri mitään, vaan luotin vaan sokeasti siihen, mitä kampaaja sanoi esim. eri tuotteista. Nyt osaa jo suhtautua kriittisemmin ja tuntee välillä tietävänsä enemmän kuin monet kampaajat vaikkapa inceistä.

Vs: Mitä hiustenhoito antaa sinulle?

Lähetetty: 13 Huhti 2006, 18:38
Kirjoittaja si3nna
Nuppu kirjoitti: Epäsuorasti hiustenhoito antaa mulle myös uutta tietoa ja käytännön kokemusta aiheesta, josta en aiemmin tiennyt juuri mitään, vaan luotin vaan sokeasti siihen, mitä kampaaja sanoi esim. eri tuotteista. Nyt osaa jo suhtautua kriittisemmin ja tuntee välillä tietävänsä enemmän kuin monet kampaajat vaikkapa inceistä.
Näinpä! Toisaalta vakkarikampaajani näyttäisi ymmärtävän oikeasti hyvien tuotteiden päälle, kehui Joicon K-pakkeja (joita kerroin käyttäväni) vaikkei sarjaa ole edes heillä kaupan.. ;D (Muita Joicoja kylläkin.)

Mä en saa mitään kovin suurta ja ihmeellistä irti hiustenhoidosta, se on vain tapa hallita ongelmallisia hiuksia & pitää ne kivan näköisinä ja hyväkuntoisina. On ihana huomata, että joillain tuotteilla saa tosiaan aikaan silminnähden havaittavia muutoksia tukan kunnossa. En niinkään nauti itse hoito-operaatioista, lopputuloksesta sitten sitäkin enemmän. ;)

Vs: Mitä hiustenhoito antaa sinulle?

Lähetetty: 14 Huhti 2006, 00:42
Kirjoittaja Ippa
Hmmm, tämä on mielenkiintoinen kysymys.

Vielä pari vuotta sitten en olisi voinut kuvitellakaan omistavani näin paljon aikaa ja energiaa  johonkin ulkonäköön liittyvään asiaan, vaan olisin pitänyt touhua ahdistavan pinnallisena. Sitten tulivat omat häämme ja tilanne "pakotti" miettimään esim. hiuksia uudella tavalla. Häät tulivat ja menivät, mutta hiushomma jäi päälle. Myös kiinnostukseni muuhunkin kauneudenhoitoon moninkertaistui.

Edelleen tunnen jonkinlaista syyllisyyttä tästä hius/kosmetiikkainnostuksesta, mutta toisaalta perustelen asian itselleni niin, että villitys on myös antanut minulle paljon. Teen tällä hetkellä henkisesti kuluttavaa ja vaativaa työtä ja nämä ulkonäköhommelit antavat aivoilleni mahdollisuuden "irrottautua arjesta". Aamuinen hiustenpesu ihanilla aineilla ja rauhallinen meikkaushetki ovat lähes meditatiivisia tuokioita ja huomaan tosiaankin tarvitsevani niitä. Sama pätee kampaajakäynteihin. Oman olemukseni kohdalla selvää on myös se, että hiukset vaikuttavat ulkonäkööni melkoisesti. Oikealla leikkauksella ja värillä  saa todella aikaan muutoksia.

Sitten on lausuttava muutama kaunis sana tästä keskustelualueesta. Täällä vaikuttaa olevan paljon monipuolisesti sivistyneitä, asioista laajasti kiinnostuneita ja syvällisiä ihmisiä. Minusta on kiehtovaa, että sama ihminen voi yhdessä ketjussa antautua vaikkapa analysoimaan ripsivärin koostumusta ja taas toisaalla arvioida perinpohjaisesti esimerkiksi uskonasioita. (Minulla ei ole mielessä ketään tiettyä nimimerkkiä, tämä on yleistä ylistystä :)) Tämänkaltaisen yhdistelmän en jotenkin aikaisemmin uskonut olevan edes mahdollista - enää en epäile. Eli nainen voi rauhassa nautiskella pinnallisistakin asioista, mutta älyllisesti ei tarvitse antaa tuumakaan periksi ja toisaalta pinnallisuudessakin voi olla syvyyttä.

Tajunnanvirraksihan tämä meni, mutta menköön. Toivottavasti pointti kuitenkin välittyi edes jotenkin. :)

Vs: Mitä hiustenhoito antaa sinulle?

Lähetetty: 15 Huhti 2006, 01:22
Kirjoittaja Mincu
Minulle se merkitsee sitä että saa hyvä kuntoiset hiukset,itsensä hellimistä ja alkaahan tää olla jo harrastuskin. ;D

Vs: Mitä hiustenhoito antaa sinulle?

Lähetetty: 15 Huhti 2006, 15:15
Kirjoittaja petomaani
Mulla on semmosia kausia, jolloin panostan aivan kympillä hiustenhoitoon ja teen kaikkeni niiden kunnon eteen. Sitten kun kuontalo on hyvässä kondiksessa ja kiiltoakin piisaa (niinkuin nyt), iskee jonkinmoinen väsymys niiden hoitoon. Ei jaksa paljoa panostaa. Sitten taas jossakin välissä iskee hirmunen burst tehä kaikki mahollinen ja ostelen miljoona irtonumeroa Hairia ja Your Hairia ja laavaan niitä silmät kiiluen läpi.. :) Mutta kokonaisuutena ottaen hiustenhoito on mulle osa itteni hoitamista. Kun sattuu BHD, mielialakin on aika lailla alhaalla.. Sitten taas kun kuontalo kukoistaa ja asettuu paikoilleen ilman sen kummempia härpättimiä, olokin on pirteempi. Ihmeellistä.

Vs: Mitä hiustenhoito antaa sinulle?

Lähetetty: 15 Huhti 2006, 15:45
Kirjoittaja Merial
Hiustenhoitoinnostus lähti aikoinaan siitä, ettei enää yksinkertaisesti sietänyt hiuspehkoansa, oli siis saatava hiukset hiusten näköisiksi. Nyt ku ovat jo jotenkuten kunnossa, hiustenhoito on ennemminkin kiinnostusta ja viehätystä siihen, kuinka paljon omaa ulkonäköään voi korjata ja muuttaa, ennen kaikkea parantaa.

Vs: Mitä hiustenhoito antaa sinulle?

Lähetetty: 16 Huhti 2006, 02:28
Kirjoittaja Annika
Ippalla oli varsin mielenkiintoinen viesti, kivaa pohdiskelua.

Tähän kysymykseen on varsin vaikea vastata - en mä koe hiusten hoitamisen antavan mulle mitään. Ei se anna hyvää mieltä, rentoutusta, varsinaisesti edes parempaa hetkellistä itseluottamusta. Mun elämässä kaikki nuo asiat lähtevät jostain aivan muualta. Hiukset eivät yksinään ole kovinkaan tärkeät mulle, vaikka mielellään pidän ne päässäni. En kuitenkaan osaa ajatella niitä sen arvokkaampina tai yksittäisinä panostuksen kohteina.

Syy, miksi kuitenkin kulutan niihin aikaani on se, että ne on osa mua. Käsittelen niitä samalla tapaa kuin kaikkia kohtia kehossani, kuten parhaaksi näen ja kuten katson sen seurauksena välittävän kuvaa musta. Mutta tärkeimmäksi osaksi lasken sen, että hoitamalla hiuksia tietyllä rutiinilla, ne tuntuvat musta mukavilta, ei niinkään että ne näyttävät kauniilta ulkopuolisille. Hiusten hoitaminen on vähän kuin hampaiden harjaus - välttämätön paha, mutta ehkä kuitenkin ihan kliffaa, jos sillä pienelläkin hoitamisella voi saada fiiliksen, että ne tuntuvat ja näyttävät hyviltä. Ei mitään sen kummempaa, mutta silti imagolle aika iso pala muiden osien ohella.

Vs: Mitä hiustenhoito antaa sinulle?

Lähetetty: 16 Huhti 2006, 10:15
Kirjoittaja siili
Euphoria kirjoitti: Kyllä se minulle itsensä hellimistä on. Mukana on ripaus täydellisen hiustenhoitotuotteen etsimistäkin.
Tässäpä lainattuna euphorian hyvä kiteytys. Komppaan.

Lisäksi tästä tulee "loppumaton kierre", koska kun löytyy joku _ihan täydellinen_ tuote, sen valmistus todennäköisesti tullaan lopettamaan muutaman kuukauden sisällä... ;D

Vs: Mitä hiustenhoito antaa sinulle?

Lähetetty: 16 Huhti 2006, 10:51
Kirjoittaja sininen kissa
Hiustenhoito on mulle itsensä hellimistä. Mitä vanhemmaksi tulee, sen enemmän alkaa tykätä omasta kehostaan ja viihtyä siinä. Ja onhan siitä ihanaa sitten pitää huolta! Hiustenhoito on rentouttavaa ja terapeuttista, esim. raskaan viikon jälkeen perjantaina pestä hiukset syväputsarilla ja pistää joku ihanan tuoksuinen naamio muhimaan...vaikutusaikana voi lukea, roikkua täällä Juurikasvussa tai katella telkkua. Hoidetun tuntuiset ja näköiset hiukset antavat palkkion vaivannäöstä ja rahanmenosta ja nostavat itsetuntoa. Täältä foorumilta on saanut älyttömästi tietoa, ja on mukavaa oppia uusia asioita aiheesta, joka itseä kiinnostaa.

Yhdyn Ipan mielipiteeseen tästä foorumista. En ole löytänyt netistä yhtä mahtavaa foorumia kuin tämä! Täällä vallitsee todella hyvä yhteishenki, täällä aina kehutaan ja rohkaistaan toisia, ketään ei kiusata, pilkata eikä suljeta ulkopuolelle, ja täällä osataan keskustella sivistyneesti ja kunnioittavasti. Kuten Ippa sanoi, niin täällä oleva porukka ei ole pinnallista vaikka ulkonäköasioista paljon keskustellaankin, vaan puhutaan huisin paljon myös syvällisiä.

Vs: Mitä hiustenhoito antaa sinulle?

Lähetetty: 16 Huhti 2006, 19:29
Kirjoittaja Fredrika
Pakollista kun kunto värienpoistojen jälkeen entistäkin huonompi. Terveemmät, valovoimaisemmat ja ryhdikkäät hiukset antavat itsevarmuutta.

Vs: Mitä hiustenhoito antaa sinulle?

Lähetetty: 16 Huhti 2006, 21:42
Kirjoittaja Suomineito
liipi kirjoitti: Tällä hetkellä on melkein jatkuvasti huono omatunto hiuksiin tuhlatuista rahoista, mutta minun on vaikea hillitä itseäni sillä hiukset, kuten muukin ulkonäkö vaikuttaa itsetuntoon aika paljon ainakin minulla, ja jollain tapaa ehkä kuvittelen että olen onnellisempi sitten kun hiukseni ovat parempikuntoiset ja kauniimmat.
Mulle myös tulee usein huono omatunto jos olen tuhlannut liikaa rahojani hiustuotteisiin. :-\  Juuri tänäänkin tilasin kampaamotuotteita melkein 50 eurolla, joka on melkoisen iso summa näin työttömänä ainakin. :-[ Hieman pistelee omatunto, sekä rahan vuoksi että siksi että minulla on niin paljon hiuksiin liittyviä purnukoita jo ennestään... ::) Ja yleensä pyrin ostamaan kosmetiikkatuotteeni ympäristö- ja eläinystävällisiltä firmoilta, mutta pakko myöntää että hiustenhoidosta kun on kyse, niin olen "sortunut" useinkin ostelemaan tuotteita ihan vaikka mistä.

Mulla on vähän sama juttu tuokin että kuvittelen jotenkin olevani onnellisempi sitten kun tukkani on paremmassa mallissa/pituudessa/kunnossa jne. Noh, "tukkaonnellisuuteeni" se varmasti vaikuttaakin positiivisesti, mutta muuta(kin) onnellisuutta todellisuudessa tarvitsisin...

Vs: Mitä hiustenhoito antaa sinulle?

Lähetetty: 17 Huhti 2006, 17:22
Kirjoittaja Stationery
Minulle hiustenhoito on harrastus. Pesen tukan joka toinen tai joka kolmas päivä ja jos sinä päivänä on ollut koulua, en todellakaan ehdi tehdä mitään muuta. Pesu vie väkisinkin sen lähes pari tuntia (vähintään tunnin) ja kuivuminen sitten pari tuntia lisää, sillä hiustenkuivaajaa käytän vain hätätapauksissa. Joten harrastukselta tuo lähinnä kuulostaa, varsinkin kavereiden korvissa. Muut sanovat, etteivät ehdi näkemään illalla kun on salipäivä, minä sanon etten ehdi näkemään illalla kun on tukanpesupäivä...  ;D

Vs: Mitä hiustenhoito antaa sinulle?

Lähetetty: 17 Huhti 2006, 18:51
Kirjoittaja Lapanen
Mulle hiustenhoito on aika uus juttu vielä. Hiustenhoitoon havahduin vasta, kun tajusin, että ilman oikeaa hoitoa en pysty pitämään yli hartiapituista tukkaa, koska se on helposti uhtä takkupalloa. Monesti olen hiukset joutunut leikkaamaan, koska olen tuskastunut siihen kamppailuun takkujen kanssa. Nyt kun oon vuoden käyttänyt kampaamotuotteita ja muutenkin ehkä tietoa on lisää, niin hiusten hoito on selvästi helpompaa.

Hiusten pesu on nykyään kivaa, aika pitkälle se on itsensä hemmottelua ja vielä on innostusta kokeilla uusia tuotteita, koska niitä täydellisiä ei oo vielä löytyny.

Vs: Mitä hiustenhoito antaa sinulle?

Lähetetty: 23 Huhti 2006, 21:57
Kirjoittaja tnn
Mulle hiustenhoidosta on myodostunut harrastus  ;D Suurin osa kavereista ei ymmärrä miten voin laittaa vaikkapa hoitoaineeseen monta kymppiä rahaa, kun marketistakin saisi parilla eurolla  ::) Itsensä hellimistä ja rentoutumista myöskin. Itsetuntonikin kohoaa kun on nätti tukka  :)

Vs: Mitä hiustenhoito antaa sinulle?

Lähetetty: 24 Huhti 2006, 01:51
Kirjoittaja Lyx
Minullekin hiustenhoidosta on kehittynyt harrastus joka ihastuttaa monia, kummastuttaa joitakin ja kauhistuttaa kukkaroani. ;D
Hiustenhoito on myös itsensä hellimistä ja ihanan rentouttavaa puuhaa jonka tuloksena on kivannäköinen karvoitus päässä. Se on Täydellisen Tuotteen metsästystä ja eri mömmöjen keskenään sekoittamista ja kokeilua.
Lyhyesti ja ytimekkäästi sanottua: kamalan kivaa puuhaa! ;D

Vs: Mitä hiustenhoito antaa sinulle?

Lähetetty: 26 Syys 2006, 21:31
Kirjoittaja Lafanque
Hiustenhoito on ollut jo kauan mulle yksi suurimmista intohimoistani :D Mulla on jatkuvasti sellanen fiilis että haluan täydellisen hoidetut hiukset ja pyrin tekemään kaiken mahdollisen niiden hyvinvoinnin eteen. Haluan että mun hiukset huomataan, ja värikin on musta lähinnä siksi että se on kaikista voimakkain ja omsta mielestäni myös näyttävin väri hiuksissa. Laitan hiuksiini törkeän paljon aikaa ja rahaa, mutta olen varma että se myös näkyy niistä. Nyt tuntuu siltä että kaikki mitä olen hiuksieni vuoksi tehnyt on kyllä todellakin ollut sen arvoista, ja nyt nämä alkaa olemaan oikeastaan täydelliset, eli juuri sitä mitä olen tavoitellutkin. Voin sanoa olevani ihan fanaattinen hiusteni suhteen, mutta eiköhän tuo ole sallittua  ;)
Kuten joku tuolla aiemmin jo totesikin, hiukset on mullekin iso osa imagoa, ja ne välittävät jotain mun tyylistä, luonteesta jne.


Vs: Mitä hiustenhoito antaa sinulle?

Lähetetty: 26 Syys 2006, 21:49
Kirjoittaja Natalija
Itsekin olen viime aikoina havahtunut siihen, että hiustenhoidosta  (+ Juurikasvusta) on tullut harrastus...Varsinkin tuo tehisten muhittelu on niin mahottoman kivaa ;D...Kaverit kyllä tietää (ja näkeehän ne tietysti myös ;)) mun pitävän huolta hiuksistani ja käyttävän kampaamotuotteita, mutta ihan täydessä laajuudessaan en ole niille tukkainnostustani paljastanut.

Välillä on kyllä huono omatunto tukkapurkkeihin menneistä summista, mutta kun ei mulla muita isoja menoeriä ja harrastuksia sitten oikein olekaan, niin olen sallinut tämän itselleni. Nyt tein kumminkin lupauksen olla ostamatta/tilaamatta mitään ennen ensi tammikuuta...Pitää käytellä entisiä pois. Mutta tästä kiellosta ei sitten välttämättä kyllä ole mihinkään ::)

Vs: Mitä hiustenhoito antaa sinulle?

Lähetetty: 27 Syys 2006, 09:12
Kirjoittaja Aurelle
Hiustenhoidolla tavoittelen lähinnä upeaa tukkaa, eli parannusta ulkonäköön. Nämä hiusjutut eivät ole minulle vielä harrastus (tosin pahasti näyttä siihen suuntaan menevän), toisin kuin esim. meikkaus.

Vs: Mitä hiustenhoito antaa sinulle?

Lähetetty: 27 Syys 2006, 13:03
Kirjoittaja RockQueen
Noh kyllä se antaa nautintoa kun tukka on pehmeä, sileä ja hyvältätuoksuva :) Mutta itseäni mä siinä vaan kelaan, kun hiplaan hiuksia ja haistelen niitä, eli pääasia on kyllä että ne tuntuu hyvältä. Ja tukanvärjääminenkin on ihan oman silmän miellyttämistä, joka muuten onkin aika vaativa silmä ;) Tottakai hieno ulkonäkö on plussaa, onhan kehuja mukava saada. Mutta kyllä tää nettiin kirjoittelu antaa ihan uuden ulottuvuuden tälle tukkahörhöilylle, tulee sellanen himo kokeilla kaikkia erilaisia tuotteita että mikä niistä on se omalle päälle paras. Siksi noita puteleita tursuileekin joka paikasta ::) Tulevaisuuden tavoitteeni onkin se, että käytän vaan niitä minulle parhaita tuotteita ja ostan uuden pullon sitten kun entinen loppuu. Mutta pahoin pelkään että kokeilunhimoni jatkuu vielä kauan.. Mutta jos aikaa on vähän niin ei sitä kyllä sillon muhitella tukka-aineita, eli noi on vähän sellasta luksusta josta karsitaan jos on "pakko".

Johan tuli sepostus..

Vs: Mitä hiustenhoito antaa sinulle?

Lähetetty: 28 Syys 2006, 19:05
Kirjoittaja Withering
Hiustenhoito minulle on todennäköisesti kaikuja jonkinasteisesta pakkomielteestä pitkiin hiuksiin... Ilmeisesti jollain kierolla tapaa haluan päästä lähemmäksi omia fiksaatioitani.  ;D

Eli tavoitteena on pitkä, kaunis tukka. Luonnollisesti tällöin pitää olla jonkin verran kiinnostunut myös hiusten hoidosta.

Vs: Mitä hiustenhoito antaa sinulle?

Lähetetty: 04 Loka 2006, 09:41
Kirjoittaja Rosey
Tänä aamuna antoi paljon, kiitin luojaani, että olen löytäny tälläisen paikan. Hiukset oli ihanat, rakastuin!  :-* Iso kiitos tän foorumin guruille, ilman teitä pesisin vieläkin pääni Mäntysuovalla  ;D

Vs: Mitä hiustenhoito antaa sinulle?

Lähetetty: 04 Loka 2006, 11:46
Kirjoittaja calypso
Paronitar kirjoitti: Tänä aamuna antoi paljon, kiitin luojaani, että olen löytäny tälläisen paikan. Hiukset oli ihanat, rakastuin!  :-* Iso kiitos tän foorumin guruille, ilman teitä pesisin vieläkin pääni Mäntysuovalla  ;D
OT
Oletko oikeasti pessyt pään aina mäntysuovalla  :o
Minä jouduin kerran tekemään kuusi pesua peräkkäin samana päivänä joista neljä oli mäntysuovalla. Siksi koska ilmasin kuorma-auton polttoainejärjestelmää ja katkaisin vahingossa ilmaruuvin --> naamalle & hiuksille suihkusi dieseliä. Se kamala dieselin haju ei lähtenyt tukasta millään ja hiukset jäivät rasvaisen näköisiksi ja kummallisen tuntuisiksi noiden kuuden pesun jälkeenkin vielä. En vain enää uskaltanut rääkätä tukkaa ja hiuspohjaa enempää vaikka tuntuikin että silmiä kirvelee ja oksettaa se lemu  :-X

Vs: Mitä hiustenhoito antaa sinulle?

Lähetetty: 04 Loka 2006, 13:30
Kirjoittaja sipe
Sanoisin, että ensisijaisesti harrastus. :)

Itse asiassa mua kiinnostaa hiukset teoreettisella tasolla enemmän kuin omassa päässä olevat karvat. On ihan älyttömän mielenkiintoista lukea esim. hiuksen rakenteesta, hiusten hoitamisesta, käsittelystä ja kampauksista. Niin ja jos jotakuta kiinnostaa, niin olenpa kirjahyllyyni saanut ihan ihkaoikean (joskin valitettavan suppean) hius-osastonkin, jossa on siis useampia hiuskirjoja ja erilaisista lehdistä kerättyjä mielenkiintoisia artikkeleita. :)

Mutta hyvänä kakkosena tulee siis omista karvoista huolehtiminen. Jostain syystä minä kuulun siihen vanhoilliseen porukkaan, jonka mielestä hiukset on naisen kruunu. Eli musta on kiva, jos tukka on huoliteltu. :-*

Vs: Mitä hiustenhoito antaa sinulle?

Lähetetty: 04 Loka 2006, 17:28
Kirjoittaja Rosey
calypso kirjoitti:
Paronitar kirjoitti: Tänä aamuna antoi paljon, kiitin luojaani, että olen löytäny tälläisen paikan. Hiukset oli ihanat, rakastuin!  :-* Iso kiitos tän foorumin guruille, ilman teitä pesisin vieläkin pääni Mäntysuovalla  ;D
OT
Oletko oikeasti pessyt pään aina mäntysuovalla  :o
Minä jouduin kerran tekemään kuusi pesua peräkkäin samana päivänä joista neljä oli mäntysuovalla. Siksi koska ilmasin kuorma-auton polttoainejärjestelmää ja katkaisin vahingossa ilmaruuvin --> naamalle & hiuksille suihkusi dieseliä. Se kamala dieselin haju ei lähtenyt tukasta millään ja hiukset jäivät rasvaisen näköisiksi ja kummallisen tuntuisiksi noiden kuuden pesun jälkeenkin vielä. En vain enää uskaltanut rääkätä tukkaa ja hiuspohjaa enempää vaikka tuntuikin että silmiä kirvelee ja oksettaa se lemu  :-X
Satunnaisesti...  ::)

Vs: Mitä hiustenhoito antaa sinulle?

Lähetetty: 04 Loka 2006, 21:05
Kirjoittaja Jadey
Kyllä se aika pitkälle itsensä hemmottelua on ::) On niin ihana hoitaa hiukset ns. luksuskamoilla ja nähdä millaisia ihmeitä ne saavat aikaan kerta toisensa jälkeen. Todella palkitsevaa, kun hiukset ovat sileät, kiiltävät ja hyväkuntoiset :)

Vs: Mitä hiustenhoito antaa sinulle?

Lähetetty: 06 Marras 2006, 11:55
Kirjoittaja Nuppu
Mä tajusin tuossa viikonloppuna, että hiustenhoito tuo mulle lohtua ja paremman mielen  ;D Voi kuulostaa hassulta, mutta aina, jos olen surullinen tai muuten vaan mieli maassa, niin kun pesen ja hoidan hiukseni oikein pitkän kaavan mukaan, niin johan näyttää koko maailma taas valoisammalta! Toisinaan auttaa jo pelkkä hiuspurkkilaatikon järjesteleminen. Silloin tulee siitä onnelliseksi, kun huomaa, mitä kaikkea ihanaa sieltä löytyykään  ;)

Vs: Mitä hiustenhoito antaa sinulle?

Lähetetty: 06 Marras 2006, 11:57
Kirjoittaja Miracle
Hiustenhoito antaa minulle kauniit ja pehmeät hiukset :) Ja onhan hiukset kuitenkin suuri osa ulkonäköä ja niistä haluaa pitää hyvää huolta. Mulla on ainakin aina paljon parempi fiilis, jos tietää hiusten näyttävän hyviltä. Ja onhan se rentouttavaakin levittää kunnon tehikset päähän  :-*

Vs: Mitä hiustenhoito antaa sinulle?

Lähetetty: 06 Marras 2006, 12:40
Kirjoittaja Hunajapupu
Nuppu kirjoitti: Mä tajusin tuossa viikonloppuna, että hiustenhoito tuo mulle lohtua ja paremman mielen  ;D Voi kuulostaa hassulta, mutta aina, jos olen surullinen tai muuten vaan mieli maassa, niin kun pesen ja hoidan hiukseni oikein pitkän kaavan mukaan, niin johan näyttää koko maailma taas valoisammalta! Toisinaan auttaa jo pelkkä hiuspurkkilaatikon järjesteleminen. Silloin tulee siitä onnelliseksi, kun huomaa, mitä kaikkea ihanaa sieltä löytyykään  ;)
Mulla on vähän sama juttu. Joskus kun on kurja mieli ja kaikki harmittaa niin menen piiiiitkään lämpimään suihkuun ja lutraan siellä ihanien kasvoputsareiden ja hiustuotteiden kanssa, nautin kauniista pakkauksista ja hyvistä tuoksuista ja siitä että pesun jälkeen hiukset on pehmeät ja ihanat ja iho tuntuu sileältä ja paremman näköiseltä. Siitä tulee parempi mieli. Hiustenhoito on hemmottelua kuten meikitkin, samalla molemmat on harrastuksia (kosmetiikka vielä enemmän). Ja tykkään kans katsella erilaisia hius- ja kosmetiikkapurkkeja mitä mulla on ja järjestellä niitä sekä suunnitella mitä käytän ensi viikolla tai mitkä loppuvat seuraavaksi niin että pääsee ostelemaan uusia.  ::) Rakastan shoppailua ja olen aika hamsteri joten purnukoiden ostelu ja omistamieni purkkien hiplailu on musta kivaa. Kehtaakohan tällaista edes myöntää.  ;D Ja kun hyvillä tuotteilla saa itsensä edes vähän paremman näköiseksi niin se on toki aina plussaa..

Vs: Mitä hiustenhoito antaa sinulle?

Lähetetty: 06 Marras 2006, 13:14
Kirjoittaja Trillian
Myös mulle hiustenhoito on lohtua,se tuo mielihyvää ja on siis silkkaa  itseni hemmottelua. Pienen lapsen äitinä minulla ei ole kovin paljoa vapaa-aikaa, ja musta onkin täydellisen ihanaa suorittaa kerran-pari viikossa huolellinen kotihoitotuokio johon kuuluu hiusten pesu (ja pesun jälkeiset hoidot), kasvojen ja jalkojen hoito ja kylpy ...  :-* Hiustenhoidosta saatava hyöty on kuitenkin melkein aina vain kotiinpäin, eli esimerkiksi mieheni (ja ehkei sitten kukaan muukaan) ei juurikaan huomaa mitään tapahtunutta muuosta hiuksissani, vaikka omasta mielestäni juuresten antamista vinkeistä on ollut mieletön hyöty ja hiukset ovat nyt ihan erilaiset. :D

Vs: Mitä hiustenhoito antaa sinulle?

Lähetetty: 06 Marras 2006, 15:05
Kirjoittaja Tepsu
Tässähän oppii koko ajan noita incejä tietämään mitä ne tarkoittavat.  :D

Vs: Mitä hiustenhoito antaa sinulle?

Lähetetty: 06 Marras 2006, 18:04
Kirjoittaja Trouper
Olen kyllä aina käyttänyt kampaajatuotteita hiustenhoidossa, mutta vielä noin puolisen vuotta sitten hoito koostui päivittäisestä pesusta ja pikahoitsikasta ja toisinaan jätettävästä hoitoaineesta. Nyt kun ihan oikeasti hoidan hiuksiani niin se antaa hiukan luksusta ja rentoutumista arjen keskelle - ja ihanan tuntuiset ja silminnähtävästi paremman näköisetkin!
Suihkussa läträäminen erilaisten pesu- ja hoitoaineiden (hiuksille, kropalle ja kasvoille) kanssa on loistava tapa sulkea kaikki arkinen hetkeksi pois!  :D

Vs: Mitä hiustenhoito antaa sinulle?

Lähetetty: 06 Marras 2006, 19:15
Kirjoittaja Jessie
Tavoitteena mulla on  hyvin hoidettu ja upea tukka "hiukset ovat naisen kruunu" - periaatteella.
En silti kiellä ajatelleeni myös tämän hössötykseni varjopuollia, eli viime aikoina on tullut mietittyä sitä, enkö todellakaan riitä itselleni ilman hienoa hiuksistoa? Kun ulkonäköön panostaminen luo mulle liiallisissa määrin jonkinlaisen arvotyhjiön ja nyt tuntuu että siihen tässä ollaan koko ajan menossa.

Tämä harrastus siis antaa jotain, mutta onnelliseksi mut tekee aika lailla muut asiat..

Vs: Mitä hiustenhoito antaa sinulle?

Lähetetty: 07 Marras 2006, 01:08
Kirjoittaja Humppasusi
Dudum kirjoitti: En silti kiellä ajatelleeni myös tämän hössötykseni varjopuollia, eli viime aikoina on tullut mietittyä sitä, enkö todellakaan riitä itselleni ilman hienoa hiuksistoa?
Mua on mietityttänyt vähän samat asiat. Mielessä kummittelee sellaisia ajatuksia, kuten "kyllä mä sitten olen ihan kivan näköinen kun mun tukka on niin ja niin pitkä, kasvaisi nyt 30cm niin oijoij voisi olla jotenkin tyytyväinen ulkonäköönsä". Höh, ihan kuin päästä kasvava karva lopullisesti parantaisi itsetunnon :D

Mutta hiustenhoito on ihanaa, enkä siitä aio luopua ;)

Vs: Mitä hiustenhoito antaa sinulle?

Lähetetty: 07 Marras 2006, 17:23
Kirjoittaja Beatrix
Olen huomannut vanhan latteuden "tukka hyvin - kaikki hyvin" pitävän omalla kohdallani aika hyvin paikkansa. Tai sanotaan ainakin "tukka ja naama hyvin".  ;) Eli kun hiukset tuntuvat hyviltä ja asettuvat kauniisti ja kasvoilla on kevyt meikki, alkaa päiväni kerrassaan loistavasti.
Hiusten- ja kauneudenhoito antaa minulle siis hieman stressittömämmän ja mukavamman elämän, joskaan onnelliseksi se ei voi tehdä. Sitten kun joku keksiikin onnellisuus-tehohoidon olen ensimmäisenä jonossa sitä ostamassa!  ;D

Vs: Mitä hiustenhoito antaa sinulle?

Lähetetty: 07 Marras 2006, 20:00
Kirjoittaja Sheppa
Tukan helliminen on mukava harrastus, olis myös mielenkiintoista oppia hyvin eri hiustuotteiden ainesosia, niiden vaikutuksia sekä sitä miten ne toimii yhdessä. On niin ihanaa miettiä millä pesisi tukan, sitten laittaa tehis ja mennä saunaan istumaan. :) Pehmeää ja vastapestyä tukkaa on myös kiva kosketella.
Varsinaista hemmotteluterapiaa tää hiustenhoito kyllä on, en luopuisi.

Vs: Mitä hiustenhoito antaa sinulle?

Lähetetty: 08 Marras 2006, 07:34
Kirjoittaja Ice
harrastushan tuo :)

Vs: Mitä hiustenhoito antaa sinulle?

Lähetetty: 08 Marras 2006, 17:07
Kirjoittaja Earlybird
Hiuksia on kiva hoitaa ja kokeilla kaikkia uusia hoitoja. Kunnon aineiden jälkeen hiukset ovat myös aivan unelman tuntuiset!

Vs: Mitä hiustenhoito antaa sinulle?

Lähetetty: 08 Marras 2006, 21:33
Kirjoittaja Magda
Mulle tää ei ehkä hiusten puolesta ole harrastus mutta kaikkien oheistuotteiden osalta kyllä. Mulla on kymmeniä purnukoita pelkastään shampoota ja sitä vois melkein sanoa keräilyks. On se toisaalta itsensä hemmottelua ja luksusta arkeen kun käyttää tuotteita, joista pitää. Ehkä sit isona, kun oon rikas ;) ja on varaa käydä kaiken maailman kauneushoidoissa ja kampaajalla pelkästään pesettääs hiukset niin noista nyt kalliista hiustenhoitoaineista menee se hemmotteluefekti pois.

Kyllä tää merkitsee myös sitä, että hiukset on terveen näköset ja pukee muuta olemusta. Ehkä tästä hiustenhoidostakin on kehittymässä harrastus. Varsinkin kun bussissa kattelee kuinka kauheita hiuksia ihmisillä on.

Toisaalta jos on oikein paha bad hairrrrrday saatan hetken mielijohteesta mennä kampaajalle ja tehdä jotain radikaalia. Yleensä se tulee, kun yrittää kasvattaa ja joka paikka on täynnä hiuksia - ihan kun olis joku karvanlähtöaika.

Vs: Mitä hiustenhoito antaa sinulle?

Lähetetty: 20 Helmi 2007, 18:12
Kirjoittaja Surrur
Mullekin hiustenhoito tuo semmosta jännää rentoutusta ja hyvää mieltä  :) Kun tukka on hyvin ni tuntee näyttävänsä muutenkin hyvältä. Muutenkin oon alkanut innostumaan hiustuotteista ihan kauheasti, ja musta on oikeasti hauskaa seistä suunnilleen tunteja katselemassa hiustuotteita ja niiden INCejä, joiden päälle en edes (vielä) kauheasti ymmärrä  ;D
Ja ennen kaikkea toivon, että saan hiustenhoidon avulla kasvatettua pitkän ja kauniin tukan!

Vs: Mitä hiustenhoito antaa sinulle?

Lähetetty: 22 Helmi 2007, 16:50
Kirjoittaja almiros
Harrastus ja vapaa-ajan viejä  ;D Tällä hetkellä en ole kiinnostunut juurikaan mistään muusta kuin hiustenhoidosta  :o

Vs: Mitä hiustenhoito antaa sinulle?

Lähetetty: 04 Maalis 2007, 10:33
Kirjoittaja Inotti
No jos totta puhutaan, niin ei yhtään mitään. Paitsi halun tuijotella omaa tukkaa jatkuvasti ja toivoa, että ne kasvaisi nopeammin, jos tuijotan niitä.  :) Onhan hiustenhoito toisaalta ihan hauskaa puuhaa.

Vs: Mitä hiustenhoito antaa sinulle?

Lähetetty: 04 Maalis 2007, 12:00
Kirjoittaja Husky
Olen aina ollut kiinnostunu siitä, miltä hiukseni näyttävät koska olen muusta ulkonäöstäni ollut hyvin epävarma ja olen vieläkin. Hiukset ovat jotenkin tuntuneet aina olevan se osa ulkonäöstäni johon olen itse voinut vaikuttaa, kasvonpiirteet ja muut ovat vain olleet mutta tukalla eli leikkauksella, muotoilulla ja sen kunnolla olen jotenkin voinut vaikuttaa siihen miltä näytän. Ei ulkonäkö kuitenkaan minulle ole tärkeintä vaan se, miltä itsestä tuntuu. Kiva tukka vaikuttaa siihen, että tunnen itseni kotoisaksi omassa olemuksessani.

Mulla ei ole paljon rahaa tuhlattavaksi hiusten hoitoon joten satsaankin markettituotteiden helmiin, muotoilutuotteet ovatkin sitten kampaamotuotteita koska lyhyessä mallissa se muotoilun osuus jotenkin korostuu. Pitkän tukan saa näyttämään kivalta vähemmälläkin muotoilulla mutta lyhyt tukka vaatii oikeat ja kunnolliset tuotteet ja niitä ei tunnu minulle marketeista löytyvän. Hiustenhoito on siis tavallaan itsensä hellimistä ja hoitamista mutta myös omaan ulkonäköön panostamista. Olen kuitenkin sitä mieltä, että jos ei ole sinut itsensä kanssa ei hiustenhoidolla ja pakkelilla voi sitä peittää.

Hiustenhoito on hemmottelua ja ihan kivaa puuhaa.

Vs: Mitä hiustenhoito antaa sinulle?

Lähetetty: 04 Maalis 2007, 13:13
Kirjoittaja Eleonora
Olen aina ollut tosi tarkka ulkonöästäni ja laittanut itseni vimpan päälle meikkiä ja asusteita myöten. Nyt myöhemmällä iällä olen alkanut sijoittamaan niihin enemmän ja enemmän rahaa, koska tahdon että hiukseni ovat täydelliset.
Tunnen oloni paljon paremmaksi jos tukkani on pehmeä, silkkinen kuin jos se olisi lakalla kovaksi suihkutettu hamppukasa. Hoidan hiuksiani siis siksi, koska se kohottaa itsetuntoa kun tietää niiden näyttävän hyviltä ja koska kaikennäkönen ulkonäköön liittyvä hömpötys kiinnostaa :)

Vs: Mitä hiustenhoito antaa sinulle?

Lähetetty: 04 Maalis 2007, 14:41
Kirjoittaja Fantti
Joskus harvoin nautintoa kun aikaa istua pitkäksi aikaa suihkuun hyväntuoksuisten aineiden pariin, mutta siihen ei tarvita kampaamojen tuotteita vaan parin euron xz riittää  :) Kampaamotuotteet ei tee minun hiuksilleni mitään enempää kuin esim. ng, joten onneksi ei tarvitse ns. turhuuksiin sijoittaa. Eriasia oli pitkällä tukalla, niin teho oli pikkasen parempi kampaamotuotteilla, mutta lyhyeen tukkaan ei ole ollut vaikutusta.

Vs: Mitä hiustenhoito antaa sinulle?

Lähetetty: 04 Maalis 2007, 17:00
Kirjoittaja jeppu
Tämä on niin kulunut fraasi mutta minun kohdallani kyllä melkoisen totta: " Tukka hyvin, kaikki hyvin". Kun mä tiedän että mun hiukset näyttää ihan pirun hyvältä, niin olen itsevarmempi ja hyväntuulisempi jolloin kaikki tuntuu helpommalta  :D Mun mielestä hiuksiin on hyvä panostaa, ne on kuitenkin aika suuri osa ulkoista olemusta (varsinkin jos niistä tekee sellaisen). Terveet, hyvännäköiset hiukset antavat myös vaikutelman siitä että huolehdin itsestäni, yhdessä muiden ulkonäöllisten seikkojen kanssa. Lisäksi saan suurta nautintoa hiustenhoidosta, voisin sanoa hiustenhoitoa mun harrastukseksi.  :)

Vs: Mitä hiustenhoito antaa sinulle?

Lähetetty: 04 Maalis 2007, 17:05
Kirjoittaja peppi
^ Veit sanat suustani, en olisi itse osannut paremmin sanoa  ;D

Vs: Mitä hiustenhoito antaa sinulle?

Lähetetty: 04 Maalis 2007, 18:20
Kirjoittaja Bamboo
Itse hiustenhoidosta haluan päästä mahdollisimman helpolla. En jaksa muhitella tehiksiä tunteja päässä, mutta onneksi olen löytänyt sekoituksen, jolla saan hyvän lopputuloksen parissa minuutissa.

Hyvännäköiset hiukset todella vaikuttaa fiilikseen, ja jopa itsetuntoon. Siksi nykyään en vain laita hiuksia ponnarille, vaan tykkään kihartaa hiukseni ja tehdä erilaisia tyylejä hiuksiin. Kiilto ja hiusten pehmeys on tärkeitä mulle. Jos hiukset on huonosti, tuntuu että jotain on ulkonäössä vialla. 

Voi sanoa, että hiukset on nykyään tärkeä osa mun persoonaa. Niin hassulta kuin se kuulostaakin  ;D

Vs: Mitä hiustenhoito antaa sinulle?

Lähetetty: 04 Maalis 2007, 19:58
Kirjoittaja Paulina
Hullu uusi (?) harrastus... ajattelin juuri, että käyn ostamassa muistikirjan ja alan pitää hoitopäiväkirjaa, ts. millä olen pessyt ja hoitanut, oliko pikahoitis vai tehis, ja kuinka pitkällä vaikutusajalla + käytetyt jätettävät/muotoilu/viimeistelytuotteet kyseisellä pesukerralla. Kannattaa varmaan miettiä tarkkaan, kenellä tästä uudesta "harrastuksesta" kertoo, ettei tule tällaisia ilmeitä:  :o tai näitä  ::).

Vs: Mitä hiustenhoito antaa sinulle?

Lähetetty: 04 Maalis 2007, 20:15
Kirjoittaja jeppu
^ ;D Totta. Ihan kaikki ei välttämättä ymmärtäisi!
Samoin kun tässä yksi päivä kuljin uuden tuttavuuden kanssa keskustan läpi, kun se sitten yhtäkkiä huudahti että "Hei! Mun täytyy käydä äkkiä ostamassa uusi shampoo!". Mun ilme varmastikin kirkastu huomattavasti, ja olin jo että "Joo, tossahan on toi..."  ja kaveri sitten siihen loppuun että "Joo! Valintatalo!". "Hairlekiini....", mä lisäsin mielessäni, mutta enhän mä kehdannut sille alkaa paasaamaan silikoneista sun muista (kun sen verran uusi tuttavuus vielä oli ja siksi olisi tuntunut vähän tökeröltä), joten katselin nieleskellen vierestä kun se osti Sunsilkin shampoon. Siltä olisi varmastikin pullistunut silmät päästä jos olisin vienyt sen Hairlekiiniin ja yrittänyt saada sitä ostamaan jotain tyyliin Tigiä  :D

Mutta juu, menenpä tästä pesemään hiuksiani  :D

Vs: Mitä hiustenhoito antaa sinulle?

Lähetetty: 05 Maalis 2007, 19:26
Kirjoittaja Paulina
Juu, luonnollisesti siihen kirjaan tulee myös kampaamokäynnit ja värjäykset, niitä olen yrittänyt kyllä raapustaa kalenteriin.  ;)

Vs: Mitä hiustenhoito antaa sinulle?

Lähetetty: 06 Maalis 2007, 10:54
Kirjoittaja deko
^ nytkö vasta aloitatte hiusjournalin? No, parempi toki myöhään kun ei milloinkaan... ;D minä olen jo  vuosia ostanut aina vuodenvaihteessa toisen ison kalenterin pelkästään tukkajuttuja varten. Siis pesut ja hoidot, tehisten seokset ja vaikutusajat, leikkaukset ja värjäykset lähtötilanteineen ja lopputuloksineen. Niitä on hauska jälkeenpäin selailla. Ja pieni analyyttinen deko tykkää näprätä.

Ei siis elämää ;D

Vs: Mitä hiustenhoito antaa sinulle?

Lähetetty: 06 Maalis 2007, 11:10
Kirjoittaja petomaani
Kyllä mulle tulee hyvä mieli, kun olen saanut hoidatettua kuontaloani jotenkin spesiaalihyvin ja tukka on ihanan pehmee ja sellai "leijuvan kevyt" (mitenhän tota nyt kuvais?) Nyt on taas tärkeessä roolissa vihertävyyden poisto, onneks on tarvittavat tärpätit saatuna Hairstorelta. Tänään ois tarkotus tehostaa taas hoitoa. :)

Vs: Mitä hiustenhoito antaa sinulle?

Lähetetty: 06 Maalis 2007, 14:30
Kirjoittaja Winnie
Minä olen aina kärsinyt omasta hiuslaadusta, eli helposti haaroittuva, hieman luonnonkihara hius on riesana. Kunnon tuotteilla olen saanut hiukseni siedettävään kuntoon ja ihan kivan näköisiksi, jopa kiiltoa löytyy jo. 
Hiukset on oikeastaan se osa johon panostan ilman suurempia budjettilaskelmia. Eli käyn säännöllisesti kampaajalla ja testailen erilaisia tuotteita usein. Tuntuu tosin siltä, että hiukset ei osaa aina olla kiitollisia kaikesta tästä hoidosta ;)
Hiustenhoito on minullekin jollain tapaa harrastus ja hyvät hiukset saa aina hyvälle mielelle :)

Vs: Mitä hiustenhoito antaa sinulle?

Lähetetty: 06 Maalis 2007, 15:13
Kirjoittaja Supervixen
deko kirjoitti: minä olen jo  vuosia ostanut aina vuodenvaihteessa toisen ison kalenterin pelkästään tukkajuttuja varten. Siis pesut ja hoidot, tehisten seokset ja vaikutusajat, leikkaukset ja värjäykset lähtötilanteineen ja lopputuloksineen. Niitä on hauska jälkeenpäin selailla.
Minä pidin hiustenpesupäiväkirjaa jo yläasteella jääkaapin seinässä ja merkkasin eri shampoot ja hoitoaineet eri väreillä. Niistä sitten laskin että moneenko pesuun esim. yksi shampoopullo riitti!  ;D {pipipää}

Välillä en kirjoitellut hiustenpesuja moneen vuoteen minnekään mutta viime kesänä aloin taas pitää hiuspäiväkirjaa samaan tyyliin kuin deko. Sen lisäksi kirjoitan toiseen vihkoon hiustuotearviot jokaisesta käyttämästäni tuotteesta ja seuraan kauanko tuotteet kestää kirjaamalla ylös hankintapäivämäärän ja loppumispäivämäärän. Pipi, pipi.... Tämän lisäksi seuraan myös hiustenkasvuani laittamalla rastin kasvukalenteriin jokaisen kuun viimeisenä päivänä ja sarake kertoo hiusteni pituuden. Joka neljäs kuukausi taulukko vähentää 2cm kun leikkaan latvat. Tavoitepituuteen eli 60cm on vielä melkein 2 vuotta tällä kasvunopeudella....

Vs: Mitä hiustenhoito antaa sinulle?

Lähetetty: 06 Maalis 2007, 15:18
Kirjoittaja almiros
Voi hitto, tuo päiväkirjanpitohan on ihan mahtava idea  :D Kiitos. On meinaan muutamia tyhjiä vihkosia, ja nyt saa niillekkin käyttöä. Lisäksi kiroan sitä, kun muistelee joskus olleen hyvä tukkapäivä, muttei muista että mitä tuotteita käytti. Nyt voi sitten katsoa siitä vihkosesta  :)

Vs: Mitä hiustenhoito antaa sinulle?

Lähetetty: 06 Maalis 2007, 21:07
Kirjoittaja Säde
Hiustenhoito tuo mulla piristystä arkeen: sitä aina ihan odottaa iltaa pesupäivänä ja päivän aikana voi miettiä, millaisen koktailin tänään laittais päähänsä. On ihanaa kokeilla kaikkea uutta ja huomata miten se vaikuttaa hiuksiin. Tää on tällanen ikuisuusprojekti ja kai vois sanoa että tavallaan harrastuskin. Hiustenhoito antaa mulle elämyksiä laidasta laitaan.  :D

Vs: Mitä hiustenhoito antaa sinulle?

Lähetetty: 06 Maalis 2007, 22:49
Kirjoittaja NekoNeko
Hiusten hoito tuo mulle harmaita hiuksia ja onnistumisen iloa. Etukäteen rassaa ajatus siitä, että täytyy pestä tukka ja laittaa hoitoaine tuntikausiksi ja sitten sitä saa vielä föönata ikuisuuden - täytyy suunnitella pesupäivän ohjelma tarkkaan. Mutta sitten kun operaation on tehnyt, niin riemastuttaa kovasti. Esim mun pehko oli ennen viime pesua karmivan rapiseva ja hamppuinen, ja pesun jälkeen silkinsileä ja pehmeä pitkästä aikaa.

Tuntuu kyllä hieman turhalta ruveta pitämään päiväkirjaa, saisihan siitä jotain irti jos analysoisi tuloksia jälkikäteen mutta tällä hetkellä ajatus ei kiehdo hirveästi tai tunnu tarpeelliselta.

Vs: Mitä hiustenhoito antaa sinulle?

Lähetetty: 06 Maalis 2007, 23:23
Kirjoittaja Sheppa
NekoNeko kirjoitti: Hiusten hoito tuo mulle harmaita hiuksia ja onnistumisen iloa.
Mullekin tää hoitaminen tuottaa harmaita hiuksia - kirjaimellsiesti... :D Äiti totesi tänä iltana että hän yritää saada harmaat hiuksensa piiloon ja että on hassua kun mä pyrin tukan harmauteen. ::) Itse asiassa en halua harmaita hiuksia vaan puhtaanvaaleat, hopeaan/helmeen taittavat. Helposti tulee sitä harmauttakin matkan varrella.

Vs: Mitä hiustenhoito antaa sinulle?

Lähetetty: 27 Heinä 2007, 00:30
Kirjoittaja Tiitunen
Saan hiustenhoidosta tyytyväisyyttä: Ensinnäkin se on olennaisen tärkeä osa elämää, jotta pitkät hiukset pysyisivät kunnossa ja saisivat toivottavasti lisääkin pituutta. Toiseksi hiuksia hoitaessa rentoutuu ja tuntee itsensä kauniimmaksi. :)

Vs: Mitä hiustenhoito antaa sinulle?

Lähetetty: 27 Heinä 2007, 12:28
Kirjoittaja Elluli
Itseni hellimistä. Ja toivottavasti parempikuntoiset kutrit  ::)

Vs: Mitä hiustenhoito antaa sinulle?

Lähetetty: 27 Heinä 2007, 22:47
Kirjoittaja petomaani
Siis joo, en ole minäkään päiväkirjaa hiustenhoidosta pitänyt, mutta not a bad idea! :D Pidänhän liikuntapäiväkirjaakin!

Vs: Mitä hiustenhoito antaa sinulle?

Lähetetty: 21 Syys 2007, 19:24
Kirjoittaja Heleena
Säde kirjoitti: Hiustenhoito tuo mulla piristystä arkeen: sitä aina ihan odottaa iltaa pesupäivänä ja päivän aikana voi miettiä, millaisen koktailin tänään laittais päähänsä. On ihanaa kokeilla kaikkea uutta ja huomata miten se vaikuttaa hiuksiin. Tää on tällanen ikuisuusprojekti ja kai vois sanoa että tavallaan harrastuskin. Hiustenhoito antaa mulle elämyksiä laidasta laitaan.  :D
Tämä oli jotenkin ihanasti kirjoitettu ja sopii hyvin omiinkin ajatuksiini! Olen alkanut ottaa hiustenhoidon tosissani ja pyrin nykyään panostamaan siihen niin mahdollisimman hyvin omille hiuksilleni sopivien tuotteiden kuin ajankäytönkin suhteen. Minäkin oikein odotan hiustenpesupäivää ja mietin mielessäni, mitä tuotteita aion tällä kertaa käyttää. Nyt kun hiuksissa on vielä hyvä malli (jonka aion pitää leikkauttamalla niitä säännöllisesti) niin muotoilukaan ei enää ole niin tuskastuttavaa. Kyllä voi siis sanoa, että hiustenhoito antaa mulle hyvää mieltä, ja toivottavasti pitkällä tähtäimellä todella upeat hiukset!  ;)

Vs: Mitä hiustenhoito antaa sinulle?

Lähetetty: 13 Heinä 2008, 17:21
Kirjoittaja Lauretta
Se on mulle ikäänkuin harrastus, josta en haluaisi luopua. Aivan kuin hiukseni olisivat minun lapseni, mistä täytyy pitää huolta. :D

Vs: Mitä hiustenhoito antaa sinulle?

Lähetetty: 13 Heinä 2008, 18:49
Kirjoittaja Luurankka
Hiusten hoito on mulle harrastus, johon saa menemään yllättävän paljon aikaa ja rahaa näinkin suppeasti toteutettuna. Toki hiusten hoitaminen on myös hemmottelua ja ihana lopputulos kohdalle osuessaan palkitsee. Lisäksi erilaisten tuotteiden ja seosten kokeilu on mielenkiintoista, ei kai tätä muuten tekisi. :D

Vs: Mitä hiustenhoito antaa sinulle?

Lähetetty: 13 Heinä 2008, 19:04
Kirjoittaja Memmuuh
Minullekkin hiustenhoito on vähän kun harrastus, mutta toisaalta myös aika pakollista kun hiuslaatu on tämmönen kuiva luonnontaipuisa/-kihara. Tykkään myös kokeilla uusia tuotteita ja katsoa miten ne vaikuttaa hiuksiin. On myös kiva tutkia kaikkia ihania tököttipurkkeja. :D

Oon pitänyt kans nyt jonkin aikaa sellasta hiustenhoitopäiväkirjaa. Se on tosi kätevä kun siitä näkee sitten mitkä tuotteet toimii milläkin tavalla jos on vaikka jostain tuotteesta tullut taukoa eikä muista millasta se on. Merkkaan myös tuohon kirjaan millon olen ostanut minkäkin hiustuotteet ja milloin ne loppuu, niin voin myös laskea tuotteiden riittoisuuden kun käyttöpäivät on ylhäällä.
On hyvä myös tietää päivälleen millon on hiuksensa värjännyt, jotta voi seurata hiusten kasvuvauhtia tyvikasvusta. ;D

Vs: Mitä hiustenhoito antaa sinulle?

Lähetetty: 19 Heinä 2008, 14:46
Kirjoittaja pitkätukka
Memmuuh kirjoitti: Minullekkin hiustenhoito on vähän kun harrastus, mutta toisaalta myös aika pakollista kun hiuslaatu on tämmönen kuiva luonnontaipuisa/-kihara.
Samoin, ja rentoutumiskeino myös. Tuntuu vähän hassulta sanoa, että hiukset ovat yksi harrastukseni, mutta niin ne vain ovat.

Vs: Mitä hiustenhoito antaa sinulle?

Lähetetty: 20 Heinä 2008, 15:55
Kirjoittaja Lapanen
Tällä hetkellä en saa mitään hiusten hoidosta, se tuntuu vaan välttämättömältä pahalta. Hiukset tuntuu ja näyttää yhtä kamalalta kuivalta hampulta vaikka mielestäni laadukkaita tuotteita käytänkin (MOP ja Nexxus). En myöskään pidä tästä mallista, jota koitan kasvattaa pois. Mulla on siis tasainen polkka ja mun paksuhkoon luonnontaipuisaan tukkaan ei tasainen malli sovi. Ehkä mulla on vaan bad hair year...

Vs: Mitä hiustenhoito antaa sinulle?

Lähetetty: 25 Heinä 2008, 20:58
Kirjoittaja calypso
Hiustenhoito ja kaikki siihen liittyvä on minulle harrastus, vaikka se hieman hupsulta kuulostaakin. Sitä se on ollut jossain määrin niin kauan kuin muistan, vaikkei pää aina siltä ole näyttänytkään (ja tuskin joidenkin näkökulmasta näyttää vieläkään). Käytän kuitenkin hiuksien hoitamiseen ja kaikkeen oheistoimintaan niin paljon aikaa, rahaa ja mielenkiintoa että olisi törkeää vähättelyä jättää sitä kutsumatta harrastukseksi. Vaikka eipä tuota julkisesti tulekaan huudeltua missään  ;D

Vs: Mitä hiustenhoito antaa sinulle?

Lähetetty: 27 Heinä 2008, 23:38
Kirjoittaja Margot
Hiustenhoito on harrastus. Tykkään etsiä tietoa ja soveltaa sitä, joten tää on just mulle sopiva harrastus. On hauskaa lukea tuotteista, analysoida omien hiusten tarpeita, kokeilla erilaisia tuotteita, seurata vaikutuksia jne. Ja on tosi palkitsevaa, kun huomaa vaikka valokuvista, että tukan kunto/ulkonäkö on parantunut.

Vs: Mitä hiustenhoito antaa sinulle?

Lähetetty: 29 Heinä 2008, 15:15
Kirjoittaja petomaani
Ainakin tiedän, että tulevana lauantaina plaraan kaikki hiuslehdet ärrällä ja tukkatuotteet kampaamokaupassa läpi ja lähden liikkeistä hymy leveenä ja kassit täynä uusia tuotteita.. Ootan jo, että pääsen törsäämään hoitoihin!

Vs: Mitä hiustenhoito antaa sinulle?

Lähetetty: 29 Heinä 2008, 16:00
Kirjoittaja Mir
Tämä on mulle harrastus, kuten ilmeisesti monelle muullekin. Oon jo kutakuinkin löytänyt ne mun juttuni omalle tukalleni, niin ei tarvitse etsimisen kanssa taistella enää. Luonnonmukainen hiustenhoito on ihanaa; kaikenlaisia saippuoita/shampoopaloja, öljyjä ja yrttejä. Uusien tuotteiden etsiminen, löytäminen ja testaaminen on sitten mukavaa puuhaa.

Vs: Mitä hiustenhoito antaa sinulle?

Lähetetty: 15 Kesä 2009, 00:54
Kirjoittaja Kunis
Hmm, en niinkään pidä tukkajuttuja harrastuksena, tähän tulee kuitenkin paneuduttua välillä niin satunnaisesti. Tai sitten alitajuisesti aina  ;)  Tämä kuitenkin on mulla enemmän hyvinvointiini, esteettisyyteen ja arjen sujuvuuteen kiinteästi kuuluvana osana. Hieman kun ruokailu: kun sitä nyt kerta fysiologisesti täytyy toteuttaa, niin tahdon maukasta, terveellistä ja mielellään edullista ja ympäristöystävällistä.

Tottakai on mukava näyttää hyvältä (ja aina paremmalta kuin nyt!), mutta minulle henkilökohtaisesti paljon tärkeämpää on se vaivattomuus, että on löytynyt tukkarutiinit ja -tuotteet, joiden kanssa ei vaikkapa tarvitse olla päivittäin pesemässä päätä.
Se täydellisen tuotteen metsästyskin on hieman jäänyt, kun olen nyt niin tyytyväinen tänhetkisiin tuotteisiin.

Vs: Mitä hiustenhoito antaa sinulle?

Lähetetty: 18 Elo 2009, 18:37
Kirjoittaja Eudokia
Odotan nykyään ihan innolla, että pääsen pesemään hiukset.  :D Etenkin jos aion pestä palalla, sitä vaan on niin ihana vaahdottaa. Samoin kun huomaa hiusten kasvaneen niin tietää, että kohta saa tehtyä kampauksia ja käyttää hiusharjaa.  :) Ja toivottavasti mitä pidemmäks kasvaa niin sen paremmin muistaisin ja osaisin vaalia hiuksiani.

Vs: Mitä hiustenhoito antaa sinulle?

Lähetetty: 18 Elo 2009, 19:42
Kirjoittaja kleio
Minä sitten myös innostuin hiustenhoidosta ihan kunnolla. Joitain vuosia sitten jopa melkein ylpeilin, miten vähällä hoidolla hiukseni pärjää ihan hyvinä...  ::) No, teinivuosina näin olikin. Kyllä nyt kun katsoo vaikka viiden vuoden takaisia kuvia, oli ne hiukset aika pörrössä, mutta onneksi ei aivan mahdottomat sentään.

Tykkään vertailla ja testailla. Koska en osta juuri koskaan mitään ylimääräistä, joudun harkitsemaan joka ostosta aika tarkkaan, mutta sitten kun pähkäilyn jälkeen teen päätöksen ja se vieläpä osoittautuu hyväksi, on olo aivan mahtava. Eudokia mainitsikin, että oikein odottaa hiusten pesua... Sama täällä!! On kiva tietää tällaisesta asiasta näin paljon, mukava vertailla tietoja ja oppia uutta, ja hölöttää samalla kaikesta muustakin.

Vs: Mitä hiustenhoito antaa sinulle?

Lähetetty: 19 Elo 2009, 10:37
Kirjoittaja Kira
Vähän harrastuspohjalta täälläkin. Tosin hiukset on myös se osa ulkonäköäni johon panostan eniten. Tämä johtuu osittain tästä väristä (punainen), mikä on hankala ylläpitää, jotten se vaatiin aktiivisia toimenpiteitä melkein koko ajan. Arkena mulla on suht vähäinen meikkirutiini ja saatan käyttää samoja vaatteita monena päivänä, jos ovat puhtaat. Eikä kumpikaan häiritse juuri minua. Siitä, että hiukset on huonosti, kasvaneet yli mallin, väri kulahtanut jne, tulee paljon helpommin itselle tyytymätön olo. Toisaalta ei mun kuontalo ole todellakaan aina tiptop, vaikka väri olisi kunnossa ja malli. Jotenkin se riittää että väri on kohdillaan, moutoilu on tois arovinen seikka.

Vs: Mitä hiustenhoito antaa sinulle?

Lähetetty: 19 Elo 2009, 12:18
Kirjoittaja Strix
Hiukset ovat mieleni peili. Oli ne sitten lyhyet, rastaiset tai siniset olen aina käyttänyt aikaani niiden oikeaoppiseen hoitamiseen.
Itselläni vaikuttaa suunnattomasti elämänmuutokset hiustyyliin. Erojen tai muuttojen jälkeen huomaa että kaipaa uutta kuontaloon. Sitten toinen on kosmetiikkaosastot. Vaikka olenkin kaukana niistä jotka pistävät paino ulkonäöille suurissa mitoissa. Väripurkkien katselu rauhoittaa kummasti mieltä. Ehkä se on ne värit.

Vs: Mitä hiustenhoito antaa sinulle?

Lähetetty: 19 Elo 2009, 22:53
Kirjoittaja Virus
Puhtaan tukan :ts

Vs: Mitä hiustenhoito antaa sinulle?

Lähetetty: 20 Elo 2009, 14:59
Kirjoittaja Kira
^ pidättäydyttään perusasioissa  ;D

Kyllä on muuten taas ihan erilainen olo, kun kävin tänän parturissa.&nbsp; <3 vielä kun värin pistäis kuntoon niin olis taas hyvä mieli pitkän aikaa (tukan suhteen)

Vs: Mitä hiustenhoito antaa sinulle?

Lähetetty: 19 Tammi 2010, 19:10
Kirjoittaja SannaS
Hiustenhoito on itsensä hellimistä ja hemmottelua, jossa yhdistyy myös hyvät tuoksut ja hyvistä (myös halvoista hyvistä) tuotteista ajattelen käyttäväni luxusta. Toisaalta tämä on jo melkeinpä harrastus ja intohimojen kohde, kun on niin paljon kaikkia ihania tuotteita ja härpättimiä. Saatan viettää tuntitolkulla aikaa netissä selaillen erilaisia hiuskoruja, värejä, malleja ja etenkin juuresten upeita hiuksia. Palkitsevinta on kun omienkin hiusten kunnossa huomaa muutoksia parempaan. Lisäksi hiuksiini olen tyytyväisempi kuin esimerkiksi kasvojeni ihon kuntoon tai vartaloni malliin, joten niihin haluan panostaa.

Vs: Mitä hiustenhoito antaa sinulle?

Lähetetty: 19 Tammi 2010, 19:47
Kirjoittaja |Piija
Täälläkin yksi joka voi sanoa hiustenhoidon olevan harrastus. Panostan paljon omien hiusteni hyvinvointiin, mutta pidän suunnattomasti myös muiden hiusten laitosta, mm. avon hiusten leikkuusta, joten siksi toivoisinkin sen olevan tuleva ammattini. ( Mahdollisuus tähän selvinneen pian.. )
Rakastan myös erilaisten tuotteiden testailua ja sekoittelua, kaikenlaisten "mömmöjen" tekemistä ja muhitteluja. Panostan hiuksiinii enemmän kuin muuhun ulkonäkööni, sen huomaa myös rahan kulutuksesta.. Kuten joku jo yllä mainitsikin punaisista hiuksista sen, että värin ylläpito vaatii panostamista, yhdyn häneen täysin. ( Mikäli siis haluaa pitää värin intensiivisenä, eikä haalean kuluneena... ), itse myös pidemmän aikaa punahiuksisena olleena nautin usein suoravärimuhitteluista, sillä niiden jälkeen tuntee taas olevansa kauniimpi värin loiston vuoksi.

Vs: Mitä hiustenhoito antaa sinulle?

Lähetetty: 19 Tammi 2010, 22:10
Kirjoittaja Sassy
Itselleni hiusten hoito on myös harrastus, sopivan "aivotonta" puuhaa, jossa saa näkyviä tuloksia suhteellisen helposti. Rakastan muutenkin laittautumista ja on hauskaa huomata kuinka oppii uusia tapoja laittaa hiuksia ja muutenkin vaihtelua. Hoidetut, kauniit hiukset tuovat minulle lisää itsevarmuutta ja mahdollisuuden tuoda esiin persoonaani.

T: väri, malli, pituus ja kuntokin hieman... vaiheessa&nbsp; ;D

Vs: Mitä hiustenhoito antaa sinulle?

Lähetetty: 03 Maalis 2010, 08:02
Kirjoittaja EllaBella
Kauhean kiva ketju&nbsp; :D

Mietin oikeen kunnolla mitä mulle antaa hiustenhoito. Lopulta päädyin ratkaisuun näin.
Ensin mietin pituuden kasvattamista ja kovan googletuksen kautta löysin Juurekset. Kokeilin ensimmäistä tehohoitoani hieman kyynisin mielin "Vittu mä mikään marjanpoimija oo.." Ja oho, kylläpä loksahti suu auki lopputuloksesta.

Tämä olotila jatkuu. Olen ekoja kertoa tilannut ulkomailta ja vielä hiustenhoitoa. Mies ei ymmärrä yhtään, se totes että "Jumaliste sä katot tota foorumia suuremmalla hartaudella ku 15-kesänen poika kattoo pornoa ja runkkaa"
Jep. Ei se oikeesti ymmärrä.

Mutta, tässä on selkeesti itsehemmottelua kyseessä. Minusta on aivan ihanaa suunnitella hiustenhoitoa ja millä hoitsikalla nyt hoidan, millä shampoolla pesen ja mitä jätän hiuksiin.
Kahdeksan tunnin&nbsp; jaloilla olon jälkeen saa mennä kuumaan suihkuun ja alkaa touhuamaan kaikkien ihanien pullojen kera.
Se vaan jotenkin on niin... turhamaista&nbsp; ;D

Mutta tyytyväinen olen, hiusten kunto on parantunut ja huomaan miten takkukasani virkoaa henkiin. Olen yllättynyt ja jollain uteliaalla tavalla kokeilunhaluinen että miten pystyy hoitoaine parantamaan noin paljon hiusten kuntoa.

Vs: Mitä hiustenhoito antaa sinulle?

Lähetetty: 04 Loka 2010, 19:51
Kirjoittaja scarface
Mulle se antaa hetken hemmotella itteeni; panostan ja satsaan hyviin hiustuotteisiin, tykkään ostella hiusjuttuja ja -lehtiä (vaikka miehellä meinaa mennä välhiin hermo :D ). Aikojen saatossa olen oppinu tunteen paljonkin hiuksista ja niiden hoidosta ja sen tiedon jakaminen kavereille ja sisaruksille on hirmu antosaa :) Onneks ne jaksaa kuunnella - ja useesti mm. siskot tuppaa kysymäänki multa neuvoja!


Vs: Mitä hiustenhoito antaa sinulle?

Lähetetty: 05 Loka 2010, 17:49
Kirjoittaja hilpsu
Mäkin pidän tätä nykyään harrastuksena, hemmotteluna myös. Tulee vaan mielettömän hyvä fiilis kun saa näperrellä, kokeilla uusia juttuja ja miettiä, että mitäköhän hoitoainetta tänään laittaisi. Odotan aina innolla pesupäiviä, että pääsen leikkimään purkkieni kanssa :D

Vs: Mitä hiustenhoito antaa sinulle?

Lähetetty: 05 Loka 2010, 18:48
Kirjoittaja Horros
Ehkä tämä on jonkinlainen harrastus minullakin, tosin enemmän ehkä nautin siitä että teen jotakin ja askartelen jonkin "mielenkiintoisen" parissa ja tulokset on melkein sivuseikka - joskin tuloksista tämä koko homma alkoikin. Jonkinlaista "aukkoa mielessäni" tällä täyttelen myös.

Tykkään ottaa eri jutuista selvää, vertailla niitä, kirjoittaa kokemuksia ja arvosteluja ja tässähän se onnistuu oikein hyvin! Hiuksiin tämä hössötys minulla keskittyy kun meikkejä en kulmakynää enempää yleensä edes käytä ja ihonhoitokin on vähän niin ja näin - en suhtaudu siihen samanlaisella antaumuksella kuin hiuksiin, koska hiukset ovat minulle todella tärkeä osa ulkonäköä ja hyvältä näyttävät hiukset (myös muilla ihmisillä) jonkinasteinen pakkomielle. Onnistuneiden pesu/hoitotulosten lisäksi myös tuoksut ovat hirveän tärkeitä! &nbsp;;D

Vs: Mitä hiustenhoito antaa sinulle?

Lähetetty: 05 Loka 2010, 22:29
Kirjoittaja Frida
Mulle hiustenhoito on rakas harrastus. <3 Kaikki murheet hälvenee, ku saa rauhassa muhitella hoitiksia tai hennamössöjä. Kun ainakin tukka voi hyvin, elämän vastoinkäymiset kestää paremmin. ;D Nykyään en enää ole ihan yhtä paha hiusfriikki kuin sillon juurestelun alkuaikoina. Pyrin hoitamaan hiuksia hyvin, mutten jaksa enää stressata niiden kuntoa. Huonoina hiuspäivinä en jää peilin eteen murehtimaan vaan kietaisen hiukset ponnarille ja lähden kouluun. Suhtaudun muunkin kropan hoitoon aika tunnollisesti, mutta hiukset ovat silti se pääasia! :)

Vs: Mitä hiustenhoito antaa sinulle?

Lähetetty: 20 Huhti 2012, 12:45
Kirjoittaja Varjotar
Kaipa tämä on harrastuksen ohella itsenä hemmottelua&nbsp; :-*

Vs: Mitä hiustenhoito antaa sinulle?

Lähetetty: 13 Touko 2012, 11:11
Kirjoittaja Heiku
Hiustenhoito on myös minulle harrastus ja samalla se on myös itsensä hemmottelua ja aivojen nollaamista. Hyväntuntuisissa ja kauniissa hiuksissa on itselläkin mukava olla ja koska hiustenhoitotuotteet tuoksuvat niin taivaallisen hyville, on hoitisten muhittelu aina mukava kokemus :) Hiustenhoito on minulle myös eräänlaista terapiaa, sillä se rentouttaa kummasti jos pinna on kireällä.

Vs: Mitä hiustenhoito antaa sinulle?

Lähetetty: 26 Helmi 2013, 07:11
Kirjoittaja janniina
Oma hiushulluuteni ei ehkä ole enää harrastus, koska en vaan voisi lopettaa tätä ja alkaa silmät ummessa pesemään hiuksia joka aamu sulfaattisilikonimössöillä, föönaamaan ja suoristamaan ne sen jälkeen ja olla yksinkertaisesti välittämättä. Osa elämää enemmän, kuin syöminen tai urheilu :D

Vs: Mitä hiustenhoito antaa sinulle?

Lähetetty: 26 Helmi 2014, 01:20
Kirjoittaja Punatulkku
Hiustenhoito(nimenomaan painotan tuota hoitamista, koska värjäilyt ym. Ei niinkään kiinnosta) on minulle eräänlainen harrastus &nbsp;:) Saan mielihyvää paitsi siitä, kun näen että hiukseni ovat kauniit ja hyväkuntoiset, mutta myös kaikesta siitä mitä hoitamiseen kuuluu. Tykkään kehitellä komboja eri hoitiksista ja muhitella niitä päässä, testailla eri tuotteita etsien sitä täydellistä jne, hiustenkasvattajana minulle iloa tuottaa myös nähdä kasvatusprojektissa edistystä &nbsp; ;D sysäys hiustenhoitoharrastukseen lähti täälläkin hiuskatastrofista, googlailin vaan tietoa siitä josko puhkiblondatut hiukset vielä pystyisi pelastamaan ja sillä tiellä ollaan &nbsp;:D juurikasvussa aloin vierailla jo pari-kolme vuotta sitten, mutta harvemmin tuli silloin kirjoiteltua mitään - nykyisin koen kuitenkin mukavana myös jauhaa hiusjutuista muiden aiheesta kiinnostuneiden kanssa :) eli vastauksena otsikkoon: saan hiustenhoidosta mielihyvää ja se on minullle mukavaa ajanvietettä, ja sen lisäksi lopputuloksena vielä upeat hiukset.

Vs: Mitä hiustenhoito antaa sinulle?

Lähetetty: 26 Helmi 2014, 16:29
Kirjoittaja höpönasu
Hiustenhoito on mulle sekä harrastus että hemmottelua. En tykkää opetella uusia kampauksia (vaikka pitäis) mutta öljyhoidot, päänahan hieronta ja erilaisten shampoiden yms kokeilu on kivaa. En myöskään värjä hiuksia. Omalla tavallaan se kakshaarasten metsästyskin on ihan kivaa. :D On kiva nähdä kasvua ja hiusten kunnon parantumista.

Vs: Mitä hiustenhoito antaa sinulle?

Lähetetty: 07 Maalis 2014, 11:59
Kirjoittaja versicolori
Mulle on tärkeää, että hiukset tuntuu hyvältä. Teen kaikenlaista, että saan pehmeät, kiiltävät, sileät ja takuttomat hiukset. Takut, kaksihaaraiset ja katkeilu suututtaa ja tuntuu ja näyttää kamalalta. Suoraan sanottuna takkuiset ja likaiset hiukset pistää v*tuttamaan :P Hyvältä tuoksuvat ja hyvältä tuntuvat hiukset on aika merkittävä juttu mun olon kannalta. Hyvien tuotteiden etsiminen, ihanan tuoksuisten tuotteiden käyttäminen ja takuttomien hiusten harjaaminen on hemmottelua. Pidän pitkiä hiuksia kauniina ja omat ei pysy kauaa nätteinä, jos en hoida niitä.
höpönasu kirjoitti: Omalla tavallaan se kakshaarasten metsästyskin on ihan kivaa. :D On kiva nähdä kasvua ja hiusten kunnon parantumista.
Sama &nbsp;:D &nbsp;Välillä jopa meinaa ärsyttää, jos ei osu silmiin leikattavia hiuksia, verrattuna siis niihin aikoihin, kun saattoi tutkia hiuksia mistä kohtaa tahansa ja oli niitettävää ihan riittämiin. Kiva huomata tällaisestakin, että edistystä on tapahtunut.

Vs: Mitä hiustenhoito antaa sinulle?

Lähetetty: 15 Maalis 2014, 22:51
Kirjoittaja Saranna
Mä olen pienestä saakka tuntenut intohimoa hiusten- ja kauneudenhoitoa kohtaan. Kun opin lukemaan, lueskelin äidin naistenlehdistä kaikki hoitovinkit ja tutkailin haaveillen Yves Rochersin tuotekatalogeja&nbsp; ;D Ihailin kauniita naisia ja heidän hiuksiaan, sekä rakastuin palavasti rakennekynsiin ekaluokkalaisena nähtyni että Jyrkin Minna O:lla oli sellaiset :D Lapsuuden haaveammatti oli Kampaaja eikä tuo haave ole vieläkään kadonnut :)

Nykyään hiushömpötykset ovat ehkä myös yksi tapa paeta arkea ja saada omia juttuja lasten kanssa touhuilun vastapainoksi.

Vs: Mitä hiustenhoito antaa sinulle?

Lähetetty: 25 Kesä 2015, 00:57
Kirjoittaja Triina
Mielihyvää, rentoutumista, esteettistä ja aistinautintoa, onnistumisen kokemuksia, luksusta arkeen, hetkiä itselleni, tyydytystä järjestely-ja kokeilunhimolle, hyvinvointia kauniiden hiusten tuoman kokonaisvaltaisen tunteen myötä.

Ja tietysti myös rahanmenoa, purkkimeren tuomaa ahdistusta, riekaleisia hermoja bhd-päivinä, logistisia ongelmia ja silmienpyörittelyä perheeltä&nbsp; ;D

Vs: Mitä hiustenhoito antaa sinulle?

Lähetetty: 25 Kesä 2015, 21:53
Kirjoittaja rockabillykhaleesi
Hiukset ovat harrastus, ja muutaman vuoden päästä myös ammatti. Olen ihan tajuttoman kiinnostunut kaikesta mikä vaan liittyy hiuksiin ja osittain juuri siitä syystä en luota kampaajiin ollenkaan, joten päätin hakeutua hiusalalle ja ryhtyä sellaiseksi kampaajaksi johon voi luottaa :D Tykkään vaihtaa hiusväriä usein, mutta pienituloisena joudun tekemään kaiken kotona ja ostamaan hiustuotteeni pääasiassa marketeista, joten olen hiusharrastuksessani erikoistunut värjäämiseen ja oikeiden tuotteiden löytämiseen pienellä budjetilla. Ennen kaikkea hiusharrastus antaa mielenkiintoisen kohteen tiedonjanolleni ja sopivan kanavan toteuttaa salaisia tee-se-itse-taipumuksiani ;D

Vs: Mitä hiustenhoito antaa sinulle?

Lähetetty: 27 Kesä 2015, 11:46
Kirjoittaja Mir
Hiustenhoito on mulle itseni hemmottelua. Ja tuotteiden metsästys ja uudet kokeilut ovat melkeimpä harrastus. Ihanaa rentouttavaa hömppää joka tapauksessa! :D