Keltaisuus pois hiuksista

Keskustelua hiusväreistä, värjäämistekniikoista, kaikesta asiaan kuuluvasta
ZEN
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 491
Liittynyt: 15 Heinä 2013, 07:52

Vs: Keltaisuus pois hiuksista

Viesti Kirjoittaja ZEN »

^Jos joka pesussa käyttää hopeashampoota, niin sitä tuskin tarvitsee muhitella päässä, eli ei kuivata sen enempää kuin normaalikaan shampoopesu. Esimerkisi Fudgen hopeashampoo on paitsi todella pigmenttistä myös hellä hiuksille, joten sitä voisin ainakin suositella.
Cogito ergo doleo.
Reese
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 1099
Liittynyt: 19 Heinä 2007, 21:35

Vs: Keltaisuus pois hiuksista

Viesti Kirjoittaja Reese »

^Mulla ei jää mistään hopeashampoosta jälkeäkään hiuksiin jos sitä ei pidä pidempään, eli normishampoon tavoin joka pesussa käytettynä ei ehkä kuivata, mutta ei kyllä ole mitään hyötyä sävytystuloksen kannaltakaan.
We are all mortal until the first kiss and the second glass of wine.
ZEN
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 491
Liittynyt: 15 Heinä 2013, 07:52

Vs: Keltaisuus pois hiuksista

Viesti Kirjoittaja ZEN »

^Oho! Näemmä sitten vaihtelee kovasti hiuslaaduttain. Mulla ei ole kokemusta juuri muusta kuin tuosta Fudgesta, jota käytin kyllä värinpoisto-käsiteltyihin hiuksiin, mutta sitä en pystynyt joka päivä käyttämään edes ihan vaan pesuun, 8-9 tasoinen tukka sai sinisiä raitoja muuten. Jos pidempään olin laiskotellut taittosävyjen kanssa, ja pohja oli selkeästi keltainen, niin silloin saatoin kyllä muhitella saadakseni paremman taiton kerralla.
Cogito ergo doleo.
ÄiskäVärjääTaas

Vs: Keltaisuus pois hiuksista

Viesti Kirjoittaja ÄiskäVärjääTaas »

Pikaisen googlailun perusteella tuo fudge maksaa lähemmäs 20e, käy minun budjetilla vähän turhan tyyriiksi jos sitä käyttäisi joka pesussa  :-\ tosin ei se ice ice blondykaan aivan ilmainen ole, ainakaan jos netistä tilaa... Mutta jos nyt sitä kuitenkin kokeilisi sitten seuraavana, jos sillä edes vähän saisi pidennettyä suoravärirumbaa.
Miia
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 830
Liittynyt: 25 Helmi 2007, 17:21

Vs: Keltaisuus pois hiuksista

Viesti Kirjoittaja Miia »

Mun kokemuksen mukaan kestovärien kylmät taittosävyt huuhtoutuvat sävytteitä herkemmin hiuksista pois. En missään nimessä lähtisi yrittämään keltaisuuden taittoa kestoväreillä enkä välttämättä edes kevytväreillä. Ja varsinkin jos sopiva vaaleusaste on jo saavutettu kestovärin avulla, niin ei hiusta kannata taittosävyn vuoksi enää kiduttaa voimakkailla hapeteväreillä. Vaalennuksethan usein vielä haurastuttaa hiuksen siihen kuntoon, ettei hapeteväri pysy hiuksissa, vaan valahtaa samantien viemäriin. Eli ei missään nimessä kestoväriä, jos tavoitteena on ainoastaan taittaa jo saavutettua vaaleaa sävyä!

Oletko ÄiskäVärjääTaas testannut suoraväreihin kuuluvia sävytevaahtoja? Toimivat ainakin omaan raidoitettuun hiukseen loistavasti keltaisuuden taittajana. Itselläni on käytössä Goldwellin Soft Color 10BS -sävytevaahto, joka taittaa hiusvärin todella viileään. On esimerkiksi Color Maskeja huomattavasti jytympää tavaraa. En ole myöskään saanut tuolla 10BS (beige silver) sävytevaahdolla koskaan sitä hopeashampoiden kanssa helposti käyvää vahinkoa sinivioletista tukasta. Sävytevaahto toimii erityisen hyvin jo valmiiksi värikäsiteltyyn ja sitä myöten todennäköisesti hieman haurastuneeseen hiukseen. Ei myöskään kuivata tai muutenkaan rasita hiusta.
Saranna
Pahatukkapäiväläinen
Pahatukkapäiväläinen
Viestit: 70
Liittynyt: 17 Touko 2012, 19:39

Vs: Keltaisuus pois hiuksista

Viesti Kirjoittaja Saranna »

Juuri samaa olin Miian kanssa tulossa suosittelemaan  :) Lisätään vielä, että vaahdot ovat kaiken lisäksi hyvin riittoisia ja pullo kestää pitkään myös paksun tukan kanssa.
Parturi-kampaajaopiskelija, jolla puolipitkät, taipuisat 9,01 hiukset 8.13 raidoilla. Suosikit Elumen, Igora Royal, SIM system 4, Kc Luxima, Forme.
ÄiskäVärjääTaas

Vs: Keltaisuus pois hiuksista

Viesti Kirjoittaja ÄiskäVärjääTaas »

^^ Sävytevaahtopulloa monet kerrat hypistellyt käsissä mutta sitten kuitenkin aina pistänyt takaisin hyllyyn. Tuo maininta riittoisuudesta kuulostaa sen verran vakuuttavalta että josko seuraavalla hypistely ja pähkäily kerralla rohkenisi jo kävelemään kassalle sen kanssa  ;)
Liina
Hiushörhö
Hiushörhö
Viestit: 228
Liittynyt: 07 Huhti 2008, 12:51

Vs: Keltaisuus pois hiuksista

Viesti Kirjoittaja Liina »

Minäkin olen vaihtanut kokonaan sävytevaahtoon. Mun ehdoton suosikki on Goldwell Soft Color10P (pastel blonde), sillä saa neutraalin beigen sävyn kun käyttää hoitoaineen tapaan. En siis halua tuhkaa vaan ainoastaan neutraloida keltaisuutta. Pullo maksaa lähemmäs parikymppiä, mutta on tosi tosi riittoisaa ja tehokasta. Goldwellilla on nykyään tosi hyvä sävyvalikoima vaaleille hiuksille. Hopeashampoot ja hoitoaineet on yleensä liian hoitavia mun hiuksille ja vaikea saada sopivaa sävyä. Niillä mun kärsineemmät päällihiukset menee liian tuhkaisiksi.
1aFii Hiukset piikkisuorat ja lasimaiset, paljon pyörteitä. Pituus vaihtelee lyhyestä polkasta olkapäille. Suosikkeja: Faith in Nature sh&c, Forme muotoilutuotteet
Tipi-72
Haiven
Haiven
Viestit: 12
Liittynyt: 04 Kesä 2015, 11:49

Vs: Keltaisuus pois hiuksista

Viesti Kirjoittaja Tipi-72 »

Mikähän mahtaisi taittaa parhaiten keltaisuutta/lievää oranssisuutta/lämpöä n. 8 asteisissa hiuksissa. Onko joku tuhkasävy, jonka olette hyväksi havainneet tai joku muu kuin tuhka? Itselläni tuo Olia 8.13 taittoi tosi hyvin jopa oranssit vivahteet, mutta kesti vain muutaman pesun kun lämpö ja kulta alkoivat tulemaan läpi.
ellen
Ylläpitäjä
Ylläpitäjä
Viestit: 4528
Liittynyt: 08 Joulu 2006, 11:20

Vs: Keltaisuus pois hiuksista

Viesti Kirjoittaja ellen »

^ Kestovärit ovat todella harvoin avuksi keltaisuuden taitossa, sillä ne eivät tosiaan ole pysyvyydeltään parhaimpia ihan niin kuin tästkin ketjusta voi lukea. Parhaiten keltaisuutta taittavat suoravärit. Kunnon violetti tai sininen suoraväri sekoitettuna hoitoaineeseen toimii mielestäni parhaiten.
ellen
Ylläpitäjä
Ylläpitäjä
Viestit: 4528
Liittynyt: 08 Joulu 2006, 11:20

Vs: Keltaisuus pois hiuksista

Viesti Kirjoittaja ellen »

^ Ota ihmeessä yhteyttä kampaajaan ja sano, ettet ole tyytyväinen, vaan halusit suuremman kontrastin ja mielestäsi hiukset eivät ole nyt sellaiset kuin halusit niiden olevan. Voisit ehdottaa, että kampaaja laittaisi sitä tummempaa väriä juureen korvauksena epäonnistuneesta väristä, ettei sinun tarvitse alkaa ihan uutta väriä fiksailemaan omalla kustannuksellasi.

Jos kuitenkin päädyt itse korjaamaan väriä, niin sävytteillä saa ihan hyvin tummuutta ja kylmyyttä hiuksiin. Silloin, kun kasvatin oman värin hiuksiin, saatoin sekoittaa useampaa vaahtomaista sävytettä yhteen saadakseni tummemman ja kylmemmän sävyn hiuksiin. Käytössä oli silloin Goldwellin 7N, keskivaalea pullon kuvauksen mukaan, johon lisäsin mukaan 10V-sävytettä ja lisäksi muitakin violetteja vaahtosävytteitä tai suoravärejä tarpeen mukaan. Sekoitus toimi hyvin, sillä pystyin aina säätelemään tummuusastetta sekä violetin sävyn voimakkuutta.
ellen
Ylläpitäjä
Ylläpitäjä
Viestit: 4528
Liittynyt: 08 Joulu 2006, 11:20

Vs: Keltaisuus pois hiuksista

Viesti Kirjoittaja ellen »

^ Soitat ja kerrot, että olet tyytymätön väriin, siitä ei tullut sellainen kuin halusit ja nyt se näyttää vielä erilaisemmalta kuin aluksi. Sanot ihan reilusti, ettei väristä tullut sellainen kuin piti ja haluaisit, että hän korjaa värin kampaajan omaan laskuun, sillä kampaaja itsekin taisi yllättyä kuinka tasaisen värinen väristä tuli, kun hän kerran kommentoi uuden tummemman värin laittamista myöhemmin niin kuin hän oli sanonut sulle sun lähtiessä. Jos kampaajalla on käytössään sähköposti, niin voithan aina kirjoittaa hänelle sähköpostia. Sillä tavalla asia on helpommin muotoiltavissa kuin puhelimitse asioidessa, jos vähänkään arveluttaa se miten asian toisi esille.

Rohkeasti vain ottamaan yhteyttä ja kertomaan, ettet ole tyytyväinen väriin :ts !
ainokainen

Vs: Keltaisuus pois hiuksista

Viesti Kirjoittaja ainokainen »

Stokkalta olen ostanut omani. Myös siinä Kampin kampaamokaupassa (jonka nimeä en muista) Color Softeja myydään.
Triina
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 5448
Liittynyt: 08 Huhti 2006, 20:56

Vs: Keltaisuus pois hiuksista

Viesti Kirjoittaja Triina »

Mulla on ollut monta vuotta kullanvaaleat hiukset, joihin olen ollut oikein tyytyväinen. Käytän Garnier Nutrissen sävyä 9, joka mun luonnostaan melko paljon punapigmenttiä sisältävissä maantienvärisissä hiuksissa tekee aika vivahteikkaan strawberry blonden. Nyt viimeisimmän värjäyskerran jälkeen näissä on kuitenkin hiukan liikaa keltaista kaipaamani kevyen viileämmän kuparisuuden sijaan. Millä tuota voisi koittaa taittaa pois, kun haluttu ero ei ole kovin iso? Hius on vaaleusasteeltaan 8-9.
irtohius
Pahatukkapäiväläinen
Pahatukkapäiväläinen
Viestit: 69
Liittynyt: 14 Helmi 2013, 17:17

Vs: Keltaisuus pois hiuksista

Viesti Kirjoittaja irtohius »

Biozell'in hopeashampoo olikin parempi mitä muistin aiemmasta. Näyttää aivan yhtä tumman pigmenttiseltä kuin Fudgen vastaava, muttei jätä liiloja läiskiä jälkeensä.  Ja tämä on suoraan sanoen halpaa Fudgeen verrattuna. Ja suomalaista ja ja ja.. Yllättävän hyvä tulos! Ihan hennon ruosteinen pohjasävy vasta blondatussa tukassa on nyt viileä ja tuhkainen, yeah baby.....!!
hiukset luonnostaan 2c - 4a M/C III,

Aunt Jackie's, Dark & Lovely, Queen Helene, African Pride
Vastaa Viestiin