Hyviä kampaajia - muu Suomi

Hiusmuutokset, hiuslaatuketjut yms.
Ice
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 3853
Liittynyt: 19 Tammi 2006, 19:21

Vs: Hyviä kampaajia - muu Suomi

Viesti Kirjoittaja Ice »

tällä porukalla on aika pitkälle samat mielipiteet siitä, saako kampaajan sentti tarkoittaa viittä ja saako kampaajan valkoinen olla musta, joten sinänsä tämä ketju on loistava :)
Somewhere there's a rainbow with a pot of gold
But by the time you get there, it's been taken and sold.
Lyx
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 1666
Liittynyt: 20 Tammi 2006, 19:29

Vs: Hyviä kampaajia - muu Suomi

Viesti Kirjoittaja Lyx »

Jep! Luulisin että täällä pyörivällä porukalla on sen verran paljon komeusta ja tietämystä etteivät ihan turhaan valita hos valittavat kampaajista. Tietty voidaan olla eri mieltä siitä onko joku tietty kampaus nätti vai ei, mutta esim. kovakourainen kampaaja on usein kovakourainen useamman mielestä. Samoin olemme usein samaa mieltä siitä että yksi sentti on yksi sennti eikä viisi.
Kauneus ehkä on katsojan silmissä mutta sentit ja repiminen eivät.  ;)
Ice
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 3853
Liittynyt: 19 Tammi 2006, 19:21

Vs: Hyviä kampaajia - muu Suomi

Viesti Kirjoittaja Ice »

näin on. Juuri se kovakouraisuus on useimmille suurin syy jättää joku kampaaja kokeilematta, ja senkin voi helposti arvioida, revitäänkö se hius veren maku suussa märkänä harjalla auki ilman jätettävää hoitoainetta ja muotoiluainetta, pohotetäänkö kuumalla föönillä miten sattuu, kunhan saadaan se maksaja äkkiä irti tuolista ja ulos, otetaanko huomioon mitä asiakas pyytää vai tehdäänkö ihan miten sattuu

nämä ovat niitä asioita, joita kampaaja ei voi mitenkään puolustella huonolla päivällä tai muulla  ;)
Somewhere there's a rainbow with a pot of gold
But by the time you get there, it's been taken and sold.
Lyx
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 1666
Liittynyt: 20 Tammi 2006, 19:29

Vs: Hyviä kampaajia - muu Suomi

Viesti Kirjoittaja Lyx »

Tämä menee nyt hieman OT, mutta usein kampaajilla tuntuu olevan hirmuinen kiire ja sen takia eivät aina kuuntele asiakkaan toivomuksia. Jotenkin on välillä jopa syyllinen olo koska vie kampaajan kallisarvoista aikaa kyselemällä hiusvärin tai tuotteiden ominasuuksista tai vaikkapa muotolivinkkejä uuteen kampaukseen. En nyt halua vetää kaikkia kampaajia saman kamman läpi, koska helmiäkin löytyy, mutta faktahan se on että kampaamoon jossa kampaaja varaa riittävästi aikaa ja perehtyy minun hiuslaatuun ja joka keskustelee eri vaitoehdot kanssani läpi huolellisesti ennen varsinaista operaatiota on se kampaamo johon palaan uudelleen ja jota kehun ja suosittelen.
Tiukunen
Hiushörhö
Hiushörhö
Viestit: 259
Liittynyt: 19 Tammi 2006, 20:57

Vs: Hyviä kampaajia - muu Suomi

Viesti Kirjoittaja Tiukunen »

Olen täysin samaa mieltä Lyxin kanssa tuosta kiireestä. Hosuvia, pään föönillä polttavia kampaajia on nähty ihan riittävästi. Tulee sellainen olo, että anteeksi kun olen tässä häiritsemässä. Nykyinen kampaajani on onneksi ihan päinvastainen...  :)

Kävin juuri viikko sitten kampaajalla ja kampaajani selitti tarkasti mitä värejä laittaa ja miksi. Hän teki minulle "sormikiharoita" (en ole varma mitä nimitystä niistä pitäisi käyttä)  ja lopuksi vielä selitti juurta jaksaen miten teki ne, että osaisin itsekin kotona tehdä. Tuli todella hyvä mieli, kun selvästi nuo kiharat olivat vähän ekstraa, kun hän olisi ihan hyvin voinut vaan softerilla kuivata hiukset...  ;)

Viimeksi muokannut Tiukunen, 27 Tammi 2006, 09:59. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Hiukset: puolipitkät,tummanruskeat,värjätyt,melko hyväkuntoiset, luonnonkiharat, hennot ja kuivat. 2c-3bFi/ii.
maarit
Hiushörhö
Hiushörhö
Viestit: 253
Liittynyt: 19 Tammi 2006, 20:23

Vs: Hyviä kampaajia - muu Suomi

Viesti Kirjoittaja maarit »

loota kirjoitti: Hei vaasalaiset :) Mistä löytäisi halvan ja hyvän paikan mennä leikkaamaan hiuksia? Olen tottunut alle 20e hintaan ja näiden 30e tuntuu suorastaan riistolta. Mites nuo opiskelija-alennukset, tarviiko siinä todistaa jotenkin olevansa opiskelija vai uskooko ne yleensä ihan sanomalla?
Aika monella on opiskelijakortti. Mulla on toukokuuhun asti voimassa vaikken enää opiskelekaan.  ::) Vaasassa on kllä tosi paljon kampaamoita. En kyllä osaa suositella mitään halpaa paikkaa. Keskustassa on kuitenkin kalleimmat eli sieltä ei kannata etsiä.  ;)
Lucine
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 881
Liittynyt: 20 Tammi 2006, 12:23

Vs: Hyviä kampaajia - muu Suomi

Viesti Kirjoittaja Lucine »

Mikä olis Porvoossa hyvä kampaamo? Ei oikeen uskalla mennä mihinkään kun ei tiedä mitään noista paikoista.
Gotcha

Vs: Hyviä kampaajia - muu Suomi

Viesti Kirjoittaja Gotcha »

Ice kirjoitti: otetaanko huomioon mitä asiakas pyytää vai tehdäänkö ihan miten sattuu

nämä ovat niitä asioita, joita kampaaja ei voi mitenkään puolustella huonolla päivällä tai muulla  ;)
Nuo ensin mainitsemasi kohdat ovat asioita, joista olen täysin samaa mieltä, ja jos kampaaja on kovakourainen, eikä ajattele muuta kuin rahaa ja kiskoo asiakasta hiuksista, HÄN ON VÄÄRÄLLÄ ALALLA!

Mutta tuo kohta, minkä lainasin, onkin vähän kinkkinen juttu. Tätä juuri tarkoitin sillä, että me olemme kaikki erilaisia ihmisiä, ja henkilökemiat eivät vain aina käy yhteen. Voi olla, ettei kampaaja tiedä ymmärtäneensä väärin ja tekee mielestään juuri niin kuin olet halunnut. On siis kyse kommunikaatiosta. Olette varmaan tavanneet itsekin ihmisiä, jotka eivät vain kertakaikkiaan ymmärrä helposti mitä haluat sanoa. Tai sitten ette itse ymmärrä toisen puheita. Jokaiselle on olemassa tällaisia vastakohta ihmisiä jossakin. Tuntuu kuin toinen puhuisi aivan eri kieltä. Jos olette olleet asiakaspalveluammatissa, niin tiedätte mistä puhun.

Toisaalta, jotkut kampaajat vetävät tiukasti omaa linjaansa ja tekevät asiakkaan pyytämän mallin omaa linjaansa mukaillen, eikä tulos miellytä asiakasta. Tällaisessa paikassa olin työharjoittelussa opiskeluaikana. Sain todistaa senkin, kun asiakas istui hipi hiljaa tuolissa, antoi kampaajan tehdä työnsä, maksoi ja poistui. Meni 15min ja asiakas tuli takaisin ja haukkui koko työn. Koko työn aikana ei sanonut kuitenkaan yhtään mitään. Lisäksi tiedän itsekin sellaisia asiakkaita, joille ei kelpaa minkään kampaajan työ, aina on jotain moittimista. Näiden ihmisten pitäisi itse laittaa ja leikata omat hiuksensa.

Parturi-kampaajan huono päivä ei saa koskaan näkyä asiakkaalle. Ei ikinä.
Ava
Pahatukkapäiväläinen
Pahatukkapäiväläinen
Viestit: 114
Liittynyt: 20 Tammi 2006, 13:49

Vs: Hyviä kampaajia - muu Suomi

Viesti Kirjoittaja Ava »

Kuopiossa opiskellessani kävin melkein poikkeuksetta Niiralankadulla sijaitsevassa Loreal-kampaamossa. Nimi vaan ei muistu mieleen. :) Oli todella opiskelijan kukkarolle ystävälliset hinnat ja mukava kampaaja. Mun hiuksia värjättiin milloin punaiseksi, joskus taas laitettiin raitoja. Hinta oli aina siinä 50 euron paikkeilla pitkiin hiuksiin. Kampaaja teki värjäykset aina tosi huolellisesti ja laittoi paljon raitoja, jos niin halusin. Kyseinen kampaamo oli myös opiskelukavereiden vakkaripaikka. Harmittaa, kun en ole vielä täältä Turusta löytänyt vastaavaa.  :-\
loota
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 1712
Liittynyt: 19 Tammi 2006, 21:18

Vs: Hyviä kampaajia - muu Suomi

Viesti Kirjoittaja loota »

Sophie kirjoitti:
loota kirjoitti: Hei vaasalaiset :) Mistä löytäisi halvan ja hyvän paikan mennä leikkaamaan hiuksia? Olen tottunut alle 20e hintaan ja näiden 30e tuntuu suorastaan riistolta. Mites nuo opiskelija-alennukset, tarviiko siinä todistaa jotenkin olevansa opiskelija vai uskooko ne yleensä ihan sanomalla?
Aika monella on opiskelijakortti. Mulla on toukokuuhun asti voimassa vaikken enää opiskelekaan.  ::) Vaasassa on kllä tosi paljon kampaamoita. En kyllä osaa suositella mitään halpaa paikkaa. Keskustassa on kuitenkin kalleimmat eli sieltä ei kannata etsiä.  ;)
Niin, keskustassa on kyllä ne houkuttelevimman näköisetkin. :) En ottanut opiskelijakorttia ollenkaan tänä vuonna kun tuntui siltä ettei sitä tarvitse hintansa arvosta, siksi kysyinkin. Pitää kai sitten pyytää koulusta joku todistus varuulta jos sattuu menemään alennuspaikkaan. ;D

Kuopiossa on ilmeisesti useitakin halpoja kampaamoja. Torikadulla keskustassa sijaitsee muistaakseni Elements-niminen kampaamo jossa ainakin PM:ää myydään. Leikkaus maksoi alle 20e ja värjäys+leikkaus about 60e opiskelijahinnoilla. Ja tosi hyvää työtä varsinkin siltä mieheltä, Panu taisi olla nimi.
Viimeksi muokannut loota, 27 Tammi 2006, 01:25. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Gotcha

Vs: Hyviä kampaajia - muu Suomi

Viesti Kirjoittaja Gotcha »

Ava kirjoitti: Kuopiossa opiskellessani kävin melkein poikkeuksetta Niiralankadulla sijaitsevassa Loreal-kampaamossa. Nimi vaan ei muistu mieleen. :) Oli todella opiskelijan kukkarolle ystävälliset hinnat ja mukava kampaaja. Mun hiuksia värjättiin milloin punaiseksi, joskus taas laitettiin raitoja. Hinta oli aina siinä 50 euron paikkeilla pitkiin hiuksiin. Kampaaja teki värjäykset aina tosi huolellisesti ja laittoi paljon raitoja, jos niin halusin. Kyseinen kampaamo oli myös opiskelukavereiden vakkaripaikka. Harmittaa, kun en ole vielä täältä Turusta löytänyt vastaavaa.  :-\
Oisko ollu sellanen paikka ku Hiuskulma?
loota
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 1712
Liittynyt: 19 Tammi 2006, 21:18

Vs: Hyviä kampaajia - muu Suomi

Viesti Kirjoittaja loota »

sipe kirjoitti: Loota: silloin kun minä opiskelin Vaasassa, niin kävin joskus värjäyttämässä tukkaani amiksella. Kannattaa siis soittaa ja kysyä hintoja, yleensä siellä saa värin lähes omakustannehintaan. Ja oppilaat myös tekevät yleensä työt tosi huolellisesti, joten syytä huoleen ei ole.

Vaasan amiksesta en ole varma, mutta ainakin Sjoen amiksella on tietääkseni Elumen käytössä. Hintakaan ei kuulemma ole paha, olikohan pitkä tukka kolmisen kymppiä (ellen ihan väärin muista)... ??? Eli jos ehdit tehdä joskus retken Sjoelle, niin sekin voi olla varteenotettava vaihtoehto Elumen-värjäykselle.
Oho! Pitääpä laittaa korvan taa tuo Seinäjoki, vau. :) Mikä systeemi amiksilla muuten yleensä on esim. leikkauksen kanssa. Soitetaanko sinne ja kysellään onko tarvetta lähiaikoina hiustenleikkaukseen vai tehdäänkö siellä näitä koko ajan? Missähän täällä on tuo amis, avokkikaan ei osannut sanoa? ???
maarit
Hiushörhö
Hiushörhö
Viestit: 253
Liittynyt: 19 Tammi 2006, 20:23

Vs: Hyviä kampaajia - muu Suomi

Viesti Kirjoittaja maarit »

loota kirjoitti: Missähän täällä on tuo amis, avokkikaan ei osannut sanoa? ???
Studio Parcos Ruutikellarintie 2 http://www.vao.fi/Default.aspx?id=418812  ;)
loota
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 1712
Liittynyt: 19 Tammi 2006, 21:18

Vs: Hyviä kampaajia - muu Suomi

Viesti Kirjoittaja loota »

Sophie kirjoitti:
loota kirjoitti: Missähän täällä on tuo amis, avokkikaan ei osannut sanoa? ???
Studio Parcos Ruutikellarintie 2 http://www.vao.fi/Default.aspx?id=418812  ;)
loota kiittää ja kumartaa. :)
Ice
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 3853
Liittynyt: 19 Tammi 2006, 19:21

Vs: Hyviä kampaajia - muu Suomi

Viesti Kirjoittaja Ice »

sitä minä aina mietin, yleensä tuon henkilökemioiden ei-kohtaamisen huomaa jo ennen leikkuulle sun muulle ryhtymistä, miksei asiakkaalla ole koskaan pokkaa sanoa että annetaas olla kunnei homma toimi ??? OT raikkaasti
Somewhere there's a rainbow with a pot of gold
But by the time you get there, it's been taken and sold.
Vastaa Viestiin